lördag söndag

Igår var jag med till Kungsbacka och tittade när a-laget spelade två matcher. De var grymt duktiga, vann inte men slog klubbrekord och gav serieledarna ett tufft motstånd. (min man skriver fina artiklar på hemsidan http://www.pinpals.se/) Mor och syster passade den sjuka sonen. Kvällen var lugnt, G var här och såg på hästarna, sen var det mest slapp i soffan. Har inte öppnat böckerna den här helgen, fy mig! I morgon får det bli mycket plugg om sonen tillåter.
Image Thumbnail
Baby in action

Idag spelade jag match, det gick bra min rumpa till trots.. Klappade iof ihop i andra serien men på de sista två hade jag sammanlagt 2 tomrutor, spärrade som en kung ;) Har 700 i sikte nu.. (på fyra serier, förklaring till er icke bowlingnördar..)

Vi hade tänkt att Dennis doktor skulle komma hit idag. (har man kontakter så har man) Men han var på semester i Mexico.. Lite långt för honom att åka.. Så vi ringde sjukhuset i Kungälv i stället. Deras vårdcentral/jourcentral har öppet till halv tio på helger, man ringer och bokar en tid. Jätte smidigt! Åker aldrig mer till östra nu om det inte är riktigt riktigt akut. Onödigt att sitta där i flera flera timmar när man kan vänta hemma tills det är ens tur i kungälv..
I alla fall, det var bara ett virus som D hade snappat upp. Men har läkarna/sjukvårdsrådgivningen sagt att man ska söka efter tre dagars feber ( i vårt fall fyra..) så gör man ju det! Nu hoppas jag att han är helt frisk i morgon, han hade ingen feber nu på eftermiddagen/kvällen.. För jag har flera obligatoriska moment i skolan nu till veckan.. Får pussla med svärmor och syster i annat fall..

Nej nu ska jag lägga mig, vet inte varför jag är så trött.. Tror det är för att jag drömde en jäääätte lång dröm i natt. Kändes som den var flera timmar och att jag var halv vaken under tiden. Jag kunde liksom ändra mig i drömmen och "spola tillbaka".. Konstigt..

Natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0