En sol och molnrik tisdag

Vi gick som vanligt upp lite efter åtta, käkade frulle och byggde lite torn. Sen gic vi till backaplan. Jag skulle lämna in min klocka som drar sig typ en halv minut per dag.. Hatar att inte veta vad klockan är exakt. Jag ställer alltid klockan fem minuter före, och har under flera månader trott att den har gått just fem minuter före. men icke, innan jag fick reda på att den drog sej kom jag försent med flera minuter flera gånger, aaaahhh! INTE min grej att vara sen.. ;)

Mina skor pajjade totalt under promenaden så jag fick köpa mig ett par nya:

Schnögga va? Nu har jag haft puma sneakers i olika varianter sen i sjuan tror jag. Men varför byta när i lööv tdom?

Promenaden hem från backaplan tog lååååååång tid. D fick gå själv. Det betyder att man stannar var trettionde centimeter;
-Nej men hej, kolla här morsan, ett gammal glasspapper, guuuuud så spännande.
-allvarligt se va cooolt snygga fräcka blommar det finns HÄÄR då!! Jag måste plocka några!
-ÅÅhhh, titta påglar, iippii!
-Har jag kommit till himmelriket? Ett brunnslock!!! Med ett litet hål i och sedan finns det MASSOR av små stenar runt omkring, oj oj oj va LYCKLIG jag ÄRRR!!!

Ja, något sådant måste ju snurra i Dennis huvud under sådanahär utflykter.. ALLT, verkligen ALLT är roligt och intressant. Så sött så. Tur att man har tålamod och inte har  bråttom någonstans. Men det är roligt att han har fantasi och kan leka med allt, jag älskar ju att leka. :)






Han har fortfarande låg feber och är små gnällig, så "naaa" (nappen) är i käften konstant.. (förutom när man säger ordet fika, mat eller munspel då tar han ut den och kastar den så långt han kan)


Snyggaste barnrumpan i stan. Ha ha jag måste vara helt sjuk i hövve som tar en bild på min sons rumpa! Måste bero på mitt låga kolhydrat intag.. (eller att jag ville showa upp hans trendiga kallsingar ;) )

Efter att E kom hem gick vi till biblioteket och lånade lite böcker. D fick några MAX böcker och jag lånade "män som hatar kvinnor". Har varken läst boken eller sett filmen, men jag måste läsa något nu på kvällarna. Blir så rastlös när jag inte MÅSTE plugga å sånt....
Efter bibblan tog vi en titt på Dennis nya dagis! Ja just de, han har fått en dagis plats till hösten, wiiiee! Jätte sött och byggt 2007. Inte så stort utan precis lagom. Hoppas han kommer trivas. Skönt att slippa åka bil varje morgon, nu kommer vi gå eller cykla. Nära spårvagns hållplatsen är det också. :)
Vi fick stanna och leka lite i lekparken (inte dagisets, det är privat mark) men vid skolan. D älskar att åka rutchkana! Han gick tom själv i trappan, så duktig så!





På sista bilden tror jag vi så något i stil med "kom nu så går vi hem och äter kvällsMAT" då åkte nappen all världens väg!

I morgon vet jag inte vad vi ska hitta på, men något finner vi alltid! :)
hej svej!

Kommentarer
Postat av: Moster

Ojoj va du är snygg Dennis... Lätt snyggast i stan.. ;) Ses på lördag killen då ska vi busa järnet så se till att vara helt kry då. :) Puss

2009-06-09 @ 20:37:14
URL: http://linkan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0