Oj vilken dag!

Vaknade upp till strålande solsken. Var dock arg som ett åskmoln.. Några idioter till häckklippare drog igång en jädrans massa bullriga maskiner prick klockan åtta på dagiset.. Dennis sov till halv nio. Mycket mysigare att bli väckt av honom.. Tänkte fylla poolen och ha en mysdag ute med sonen men han knappt tänka tanken innan det mulnade på rejält. Suck. Vilken väldans fin sommar vi har haft!!
Ringde istället svärmor och frågade om hon ville följa med till kungsmässan. Så vi åkte dit och det regnade hela vägen. Köpte ett singstar spel och en jätte fin tröja till Dennis på PoP:


När vi i lugnan ro strosar runt i butikerna får jag ett sms: Heej, nu är jag på hisingsbron, ses snart!
Paaaaanik fick jag, herregud jag hade glömt bort att jag skulle fika med en klasskompis idag! Vi har försökt träffas i flera veckor nu men det kommer alltid upp något så vi får omboka.. Nu hade jag klantat mig. Bra dum kände jag mig när jag fick ringa och säga att jag inte var hemma..

Vi kom dock hem ganska tidigt, runt tre och då var kompisen kvar på hisingen. Så hon kom förbi en snabbis på en kopp te.. Hon hade finfina presenter till mig; Två förpackningar kinesiskt te, en jättefin klänning och tröja från malaysia och ett gulligt kort. Så snäll hon är, jag som inte tycker om klänningar passade faktiskt i den här (tycker jag i alla fall, sen kanske man egentligen ser ut som en vit uppstoppad korv?)

När hon åkte kom E hem, vi käkade middag och gick till torget. Där fick Dennis spela riktig bowling för första gången. Han var så lycklig. Det var ganska mycket folk där så det var svårt att få bra bilder. Filmade en snutt men självklart var det då E skulle visa att man inte ska göra övertramp. Annars sprang D helt själv längst fram, satte sig ner, fick hjälp av pappa att rulla bollen, tittade spänt om några käglor skulle falla, sedan sprang han snabbt till mig, gav high five och sprang direkt fram och la fram en ny boll till far. ha ha så gulligt var det att titta på. han spelade en serie i ett rasande tempo och hade säkert velat spela åtta till! Han fick hela 71 poäng, var ska detta sluta? En trehundring innan han fyllt 5?



Så onsdagen var lika fullspäckad som varje dag denna vecka har varit/kommer vara! Kul kul och D är (oftast) på superduper bra humör!

Ett dagens ord kanske ni vill ha?
Bäbisch! Det har han sagt ett antal gånger idag. Alla barn under en meter som vi såg i kungsbacka kallade han bäbis..
Täätta har också varit poppis, kul att tvätta kläder! :)

Nej nu ska jag se om det är något på eeeven!

Kommentarer
Postat av: Henny

Vilken fin tröja ;)

2009-07-23 @ 09:50:33
URL: http://hennys.blogg.se/
Postat av: Teresa

Åh vad bra! Grattis! :-) Jag blir så glad att ett tips som jag skrivit på bloggen har lett tillvinst för en utav mina läsare!

2009-08-05 @ 21:55:08
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0