Fullt upp idag!

Dagen började med att klockan ringde vid sju. Vaknade utvilad men kändemig ändå lätt stressad. Eftersom Dennis skulle lämnas till den gemensamma dagmamme  lokalen idag så visste jag inte riktigt hur lång tid det skulle ta att gå till spårvagnen efter att jag lämnat honom. Men jag han gott och väl! Alltid lite störd när det gäller tider.. Kan aldrig komma försent, eller ens fem minuter innan utsatt tid.. Skadad helt enkelt.

Lämningen gick jätte bra, trots att Dennis dagmamma var ledig. Jag tog av honom kläderna och direkt var hans nya kompis, fyra åriga Sandra, framme och skulle ge honom en kram och säga: Heeeeeeej Dennis, va glad jag blir när du kom! Dennis log smörigt tillbaka. Jag sa att jag ville ha en puss för jag skulle gå till skolan, men den busungen vinkade bara glatt, tog Sandra i handen och följde med henne in i lekrummet. Jaha, vilken sjysst son man har, inte ens en kram får man om det finns brudar i närheten.. Bådar inte gott..

Kom till skolan en halvtimme i förväg, som alltid! Men skönt att gå igenom lite anteckningar så man inte är helt lost.
Idag har vi snackat klart om Frankrike. Så nu borde man kunna allt.. Eller inte allt men iaf det föreläsaren har tagit upp om Frankrike.. Hmm.. Appellationer hit och jordmånar dit.. Om inte fransmännen hade varit så jäkla envisa och krångliga att de mixar allt, upp och ner, in och ut mellan olika distrikt hade jag hängt med i svängarna. Men eftersom de är så bångstyriga går det inte att "fatta" allt utan är råplugg som gäller.  Hoppas innerligt att de andra vinländerna har bättre system..

Ja ja nog om det, fast det är intressant!
När jag hämtat D vid halv ett åkte vi hem och busade. Jag provade att lägga honom säkert fem gånger eftersom han blev väckt när jag komoch bara sovit i 40min, men ikke! Så det var bara att leka och slappa lite i soffan.
Vid fem kom svärmor, E fyller ju år idag! Så vi käkade bakelser och drack kaffe, mums mums!
Kvart över sex drog vi oss till bowlinghallen och D fick stanna hemma med farmor. Bowlingen gick la sådär men ska tydligen spela i A-laget till helgen.. Vill dock INTE göra bort mig och slå dåligt, då ska jag aldrig mer kvala till A-laget.. Men efter allt tjat från UK fick jag ju ställa upp tillslut.. (Ok, det kan hända att det fattas en del personer i laget till helgen, men vaddå, det vet ju inte ni?)

På konsum efter träningen träffade jag systrarna Olsson! Mycket trevlig, vi är jätte många långedare som bor just här, kring wieselgren, som stöter på varandra på konsum ibland!

I morgon är jag ledig från plugget (kan man säga det om universitetet eller vad fasen säger man? Låter lite ungt att säga skola/plugg.. Ha ha)
Ska läsa lite mer om France och försöka på hälften att fastna i alla fall. På eftermiddagen kommer Evelina hit en sväng, kul med lite tjöt!

Nu hostar min pojk däruppe.. Han skulle bara våga bli sjuk igen.. Får gå och kramas lite. Natti natti!



Med tanke på att den dumma frisören klippte POTT frisyr på pojken förra veckan saknar jag detta långa hår.. Nu ser han ut som en tönt.. ;) Får köpa en trimmer i morgon och prova att klippa på sidorna så han får en tuff frilla som passar honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0