Utkast: Hej hej! ...

Hej hej! Det var ett tag sen nu, har haft mycket att göra.
Var hemma hos mor och far i en vecka och pluggade och pluggade till tentan som var förra torsdagen. Jag tror att jag klarade den, men man vet ju aldrig.. Tisdagen innan var det farfars begravning.. Den var väldigt jobbig. Så jobbig att jag och  syster till och med började gråta INNAN vi gått in i kyrkan. Så det gick åt en del servetter, men det är han värd farfarsgubben min. Satt på spårisen idag och tänkte slå honon en signal! Har kanske inte riktigt än vant mig vid att han är borta..  Nog om det..
I fredags började jag en ny kurs, mikrobiologi med livsmedels applikationer. Nice nice då man är naturvetare! Var lite nervös för labbarna men det var helt obefogat! Jag kan ju verkligen sånt där ;-)  Det är mycket att göra i den här kursen men jag ska försöka beta av allt, nästan iaf, i helgen. Har en skön brud som projektarbetes partner. Hon jobbar på livsmedels verket, så projektet ska vi allt klara galant! :-)
Har börjat tjöta med brudarna i restaurangmanagment klassen, de började känna igen mig nu när jag började den här kursen sen. Kul att lära känna dem lite också, så kan jag som ettakladdare fråga dom om saker till hösten!

Dennis är en superglad pojk nu för tiden (bara för att jag sa det så får han väl scharlakansfeber nu, det går runt hos dagmammornas barn)
Han tjatar, tjatar och tjatar. Säger mer ord hela tiden, visst det är inte klockrena ord, men vi förstår i alla fall :)
Dennis: Mamma!
Jag: Ja
Dennis: Ätta!
J: Vad säger du?
D: ÄÄtttta! (pekar på dörren till tvättstugan)
J: Ja ha vill du att vi ska tvätta?
D: Nickar med huvudet och går till dörren
Jag öppnar torktumlaren som var full i kläder och han river ut alla kläder och ger mig en socka
D: mamma tiiiitta ocka!
Jag blev helt paff. tre ord på en gång! Duktig kille!

Igår började han även "spela" munspel. Han blåser så fint och en och samma ton kommer ut.
Nog om skryt ;-)

Skola, måndag till torsdag den här veckan.. Jobbigt, men det är de två första veckorna som har fyra dagar sen är det bara tre. Nice!

Ska ger er lite bilder kanske?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan!! Ibland far jag verkligen hemlangtan nar jag laser din blogg!! "snyft" Ge Dennis en bamse kram fran mig!!!! Varldens basta grabb!! Du far val kanske ge den dar andra E en liten kram oxa... ha ha ha. Och sa du sjalv oxa!!! Miss u too much!!!!!

2009-02-25 @ 01:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0