Fullmåne?

Dagen började vid 03:45! Då var det en herre i huset som tyckte att han sovit klart. Han skulle INTE ligga kvar i sin säng. Jag och E provade det mesta men bara skriiiik! Tillslut fick han ligga mellan oss, men han somnar alsrig så. Han låg still men babblade, babblade och babblade.. Inte lätt att sova då. Vid fem gav jag upp, slängde in honom i hans säng och sa att vi skulle gå upp om två timmar. Då passade det att somna.. (Min mor sa att det berodde på fullmånen..)E skulle precis gå upp men vi somnade visst båda två.. Första gången på väldigt väldigt länge han försov sig. Han studsade upp ur sängen kvart över sex.. Jag kunde då inte somna om, skulle ändå upp vid sju. D vaknade tio i och vi var färdiga i tid, utan stress, för en gångs skull. :-) Lämnadet hos T (dagmamman) gick sådär, han blir alltid lite ledsen och nu ville han inte ens vinka. Men vet att han lugnar ner sig fort när jag gått..
Träffade syster på spårisen och vi tog satt i cafet och tog en frulle innan lektionen startade. Vi var tiiidiga idag..
Hade provning på Sydafrikanska viner idag, men då jag är förskyld var det inte lätt att känna varken doft eller smak.. Hoppas näsan är bättre i morgon för då blir det champagne, whhiiee!

När jag var två hållplatser från T ringde hon och undra om jag var påväg. D hade gråtit i 45 minuter.. Som tur var gick det snabbt att komma dit. När jag öppnade dörren slutade gråten och han klappade händerna och gav mig en stooor puss och kram sen skrattade han hela vägen hem.. Den ungen.. Men han var svintrött. Han hade sovit i vagnen mellan 8 och nio, sen hade inte T lagt honom efter lunchen.. Så han var ganska trött när jag kom halv ett.. Han däckade i sängen här hemma i 1,5 timme.

I morgon ska dock syster passa honom, hon slutar tolv, jag börjar ett. Skönt att ha honom hemma så mycket som möjligt. Men sen är det nog bra om han går i alla fall två gånger i veckan hos T så han känner sig mer och mer trygg där.

På torsdag åker jag hem till mor och far, ska plugga järnet fre-mån, sedan är älskade farfars begravning på tisdag, hem igen på onsdag och TENTA på torsdag. Oj oj jag drömmer och drömmer om vintermer, druvar och de där jäkla krångliga frassarna.. Ni kan börja hålla tummarna redan nu att jag ska klara den.. Tänk va skönt det var på högstadiet/gymnasiet när man kunde plugga in allt dagen innan, skriva mvg. MEN så var ju allt man lärt sig bortblåst dagen efter också. Dessa kunskaper hade jag tänkt att bibehålla ett bra tag. Sen blir det en fortsättnings kurs nästa höst.
Har i vart fall skrivit min del i grupparbetet, behöver kanske ändra lite, men får se vad gruppen säger. I morgon måste jag skriva referatet och en disk. fråga.. Men inte lätt på en ren och skär faktabok!

Jo just det, helgen var mycket trevlig! Spelade en "skojtävling" fest i bowlinghallen med mat och dryck, dryck på lördagen. (vi gick vidare till biljarden och hamnade på en mycket oväntad efterfest..) Men kul hade jag i alla fall. Söndagen spenderades med lite illamående, (måste käkat något konstigt) och vi bjöd svärmor på middag.

Nu ska jag nana, håll tummarna att det inte blir några nattvak idag, de är, tack och lov, MYCKET ovanliga i det här huset.

Några bilder kanske?

Nähä, nu funkade inte det, blogg.se är verkligen kassa ibland..

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0