Söndag

I söndags hade vi kalas för lite släktingar. Det var Ds mormor, moster, farmor, farfar med familj och Es kusin med familj. Jag bjöd på smörgåstårta men det var bara E, jag, min mor och min svärmor som käkade. Väldigt tråkigt att ingen äter när jag fixar kalas. Tur att jag inte gjorde den själv som jag tänkte från början, då hade jag nästan blivit ledsen när ingen åt. (samma hände på Ds namngivning, folk borde väl förstå att man bjuder på mat och inte äta någon annanstans innan??) Nu blev det en hel smörgåstårta över.. Skickade med en stor bit till min pappa. Dennis fick fina paket och var snäll som vanligt. När alla gått stannade svärmor kvar en stund och lekte med Dennis. Hon är så orolig över att vi inte har någon trappgrind. Men jag tänker inte skaffa någon. D kryper upp hur lätt som helst och har aldrig ramlat längs vägen. Än har han inte lärt sig att kypa bakåt ner för trappan, men det lär han sig snart. Han vet att han inte får krypa upp i fall jag inte är med. Han är bra smart min lilla ettåring.


Dennis leker med Isak och Faster Emina.

Senare på eftermiddagen kom min kusin Camilla förbi. Hon käkade iaf både mat och tårta. Resten av kvällen slappade vi bara, D somnade innan huvudet hamnade på kudden.. Jag och E såg på Prison Break.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0