Fredag 5 september

I fredags var de kalas hos Ds polare Ilean klockan tre. D fick krypa runt i de mest konstiga kombination av kläder jag någonsin sett, ville inte sätta på honom kals kläderna på morgonen så jag tog de översta i varje hylla. Det blev en grön tröja, lila/mörkblå randiga byxor och en orange dragkedjetröja ovanpå.. Såg helt fasansfullt ut, jag som alltid är noga att han ska ha så fina kläder på sig, visst de var inget fel på kläderna var för sig, men ihop såg det för roligt ut! Vi busade och lekte, en stund men sedan när det var dags för middagsvilan blev det stenstopp.. Han skull inte sova längre än 15minuter och när det händer vet man att dagen inte kommer bli rolig.. Men han var glad fram til efter lunch vid kvart i tolv. Jag visste att han MÅSTE sova mint en timme innan kalaset annars skulle han vara hur grinig som helst. Han var jätte trött så jag trodde inte det skulle bli något problem...

Jag skulle städa hela huset under tiden han sov tänkte jag, men ringde syrran i fall han inte ville sova.. Så rätt jag fick! i TVÅ timmar skrek han och vägrade att somna. Syster provade tom att ta en tur med vagnen (då fick han även på sig MINA strumpor, herregud varför tog jag inget kort!!). Men han ville ikke somna... Hem igen och i säng, men inte sova.. Jag blev mer och mer stressad för kalaset var klockan tre, vi skulle behöva åka halv för att hinna pga trafiken och ska man åka halv måste man börja klä på honom senast kvart över...

Fick tillslut skriva till Lina att vi troligen skulle bli sena, precis när jag skrev var klockan kvart i två och han somnade direkt jag tryckt på sänd... Så efter en timme var det bara att väcka honom. Då känner man sig inte som en bra mamma vill jag lova.. Han hade kunnat sova minst 90minuter till.

Jag slängde på honom kläderna och åkte, och jag tror han somnade till i bilen, för när vi kom fram var han så glad så glad!

Kalaset var jätte lyckat och D var så busig och go hela tiden. Maten var super och tårtan likaså.


Tror Ilean blev glad över presenterna, eller iaf hans föräldrar. De blev ett par fodrade röd svarta stövlar och ett underlägg med bilder på pojkarna.

När vi kom hem var jag så trött så trött.. E jobbade sent så syster kom och hjälpte mig med tårtbaket inför morgondagen.. Hon sov även över för E skulle jobba på morgonen och jag ville inte sjunga för Dennis själv när han vaknade.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0