Några timmar på östra

Igår låg jag hemma med feber så det blev ingen träning. Jag skulle gå till gymmet i kväll med kusinen och springa några kilometer, men då kunde inte hon. Så då blev jag lycklig för då kunde jag boka ett pass på sporrtlife som är det grymmaste jag gått på någonsin, bodytoning heter det. Svettades som en galning sist jag var på det men det var 90minuter ren glädje! Sjukt roligt, speciellt när man märkte att det var jobbigt som fan... Men då när jag ska boka finns det såklart inga platser kvar!! Alla 55 platserna är bokade, suck. Kusinen vill nämligen ALDRIG mera gå på detta passet, det var för jobbigt för henne ;-) Kan vara för att instruktören sprang runt i salen hela tiden och gapade, och när kusinen stod still några gånger gapade han "Om ni ska stå STILLA kan ni gå hem eller ställa er längst bak!!" ha ha han är helt galen! Så ingen som vågar fuska där inte, till mig sa han att jag skulle gå längre ner när jag gjorde armhävningar, som om jag skulle orka det! Då hade jag ju bara tränat i nästan en vecka, inga muskler där inte! Ja ja skitsamma, jag får hitta något annat att göra. Var förresten på SATS förut och löste medlemskap där. Jätte bra att de har "minisats" och kan ha hand om D när jag tränar. Så nu blir det till att träna på dagarna innan E kommit hem, så man kan få träffa honom någongång också!

I morse vaknade D vid halv sju... Det var bra längesedan han vaknade före åtta. Bara för att jag var såååå trött. Jag satt i över två timmar och beställde 450kort igår, jätte krångligt var det. Sedan när jag la mig runt tolv var det dubbel avsnitt av medium.. Så jag såg nästan hela, men ögonen orkade inte vara öppna tillslut. Så jag var inte alls så pigg på att gå upp vid halv sju! Men han fick komma in i min säng och vi låg och snoozade till åtta. Då var det gröt dags. E skulle hämta oss kvart över nio för dennis skulle göra ultraljud vid tio. Så då tänkte jag vara smart och gå en promenad efter gröten så han skulle somna. Men inte.. Efter 45minuters promenad var han fortfarande vaken, han somnade 5 minuter innan E kom.. Sedan sov han i bilen till Östra sjukhuset, typ i en kvart. Vi kom in till ultraljudet lite över tio, var klara tjugo över. Allt såg bra ut. Sedan skulle vi träffa dennis läkare på barncancer centrum vid 11. Dennis började bli riktigt trött och grinig, han sover ju annars två timmar mellan nio och elva.. Vi fick väga och mäta honom direkt vi kom, men läkaren Gustav fick vi inte träffa förrän tjugo över elva! Då hade vi försökt trycka i Dennis lite mellanmål, men han är inte så mycket för att dricka från nappflaska, det ska vara riktig mat! Så han var inte alls glad hos läkaren.. Men vad ska man göra när det tog sådan tid? Hur ska man kunna komma med en utsövd och mätt unge när man kommer till sjukhuset redan vid kvart i tio? Men men han undersökte honom och allt såg bra ut även där. Han är en trevlig och förstående läkare, honom litar jag på. I alla fall mer än BVC läkaren.. Sedan när klockan var över halv tolv och Gustav var klar, då skulle vi visst ner till labb och ta stick i fingret... Om vi skyndade oss skulle vi hinna innan de gick på rast kvart i sa sköterskan.. SUCK! MEn som tur var han vi precis, de tog honom direkt och han var så snäll och sa inte ett knyst. Så han fick en helium ballong, vilken hit!! Han lär ha träningsvärk i armen i morgon så som han har slagit den ballongen. Han var i perfekt "ballong ålder" sa sköterskan ;-)

Efter detta körde E oss till SATS. Vi var där i nästan en timme, men då sov han som tur var, han var så trött stackarn. Sedan gick jag och handlade kläder till en av Es släktingar som fått barn i bosnien, sedan hem. Jag var hungrig som ett djur, klockan var redan två! Slängde i mig pulvret och D lite mat, sedan gick vi upp och la oss i våran säng, men precis när han somnat la han av en brakare i blöjan, bara att gå ner och byta och upp igen för ett nytt försök att få lite extra sömn! Vi somnade halv tre, och jag vaknade nu vid fyra, Dennis sover än.

Oj vilka långa meningar det blev i detta inlägget, men men ni får läsa sakta så ni hinner med! Ska lägga in några bilder i kväll tänkte jag.

Det ska bli strålande väder i nästan hela sverige i helgen! Här har det redan varit kanonfint i många dagar nu. Men antingen har ju D eller jag varit lite krassliga och idag har vi inte haft tid, så vi har inte varit ute i solen så mycket. Jag kommer nog få färg ändå snart, kryssandes på medelhavet ;-)

På fredag åker jag och Dennis hem till pappa. Mamma är hos syrran och de kommer båda två hem på lördagen. E ska till kroatien med två polare så då får jag ta en lugn långweekend hos päronen. Men inte bra för min träning, finns ju inget sats att gå på där direkt.. Får väl ta med löparskorna och springa elljuspåret! Eller hur syrran du kommer väl med?

Nej nu ska jag vika lite tvätt och sedan kanske laga mat till min man, om jag är snäll.. Tråkigt att laga mat när man själv inte får äta! Men han tar ju hand om mig så då får jag göra samma mot honom ;-)

Hej svej så länge, hoppas ni är ute och njuter av sooooooolen!

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha de tror du är ju inge kul att springa men visst kan väl göra de för din skull :P

Puss



Ps, jag har nått till Dennis på lördag. :P

2008-05-27 @ 19:55:17
URL: http://linkan88.blogg.se/
Postat av: Evelina

Gu va du är hurtig!! Kram

2008-05-27 @ 22:06:44
Postat av: Anonym

haha du ska inte säga till hela bloggen att jag står stilla på träningspassen! :D

2008-05-28 @ 00:03:55
URL: http://ciajanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0