Lilla sjuklingen.

Det har varit en både mysig och jobbig dag. Dennis har varit trööt, febrig och kramig hela dagen. Det är ju så mysigt när han somnar i ens famn, han vaknar med ett leende och man kan busa en stund innan det blir dags för en powernap igen. Nu känns det skönt att han har varit så pass mycket sjuk innan, man blir inte ens nervig när termometern går lite över 39grader. Man är van, vet att man inte behöver trycka i honom mat, så länge han dricker och allmäntillståndet är bra.. Jag önskar att jag hade köpt stolpiller i alvedon på apoteket förut idag. För nu ligger han i sin säng med jätte varm panna och feberyrar lite. Inget farligt, den är säkert bara 39, men det hade varit skönt att kunna stoppa in ett piller i stället för att bråka med en spruta med flytande alvedon.. Men det ska han iaf få sen innan jag somnar, så kanske han kan sova gott i natt.

Om lite mer än två veckor åker jag och min E på kryssning! Ska bli sååå skönt. Visst kommer jag sakna min lille plutt, men jag vet att han är i säkert förvar hos min mor, far och syster. Min kusin undrade häromdagen hur jag kunde lämna honom så länge, det skulle nog hon aldrig klara. Men jag sa att det känns tryggt att lämna honom till mormor och morfar, de har full koll på vad han vill, inte vill, äter och inte äter. Jag pratar med min mamma varje morgon så vare sig hon vill eller inte så vet hon hur konsistensen på hans bajs ser ut, vad han hatar att äta och vilka tider han sover ;-) Tycker att de ska få lite egen tid med honom också, nu när han är så liten, de växer ju så fort. Vill att han ska ha en bra kontakt med dem och kanske vara där någon vecka på sommarloven när han blir äldre. Så som jag hade velat med mina mor och far föräldrar. Sen är det skönt att komma bort från allt, glömma bajsblöjor, tårar vid maten och gnäll vid trötthet ett tag. Bara leva som den 23åriga tjej som man är, utan barn, bara ett litet tag. Njuta av att vara ensam hela dagarna med sin sambo, sola i lugn och ro, och äta god mat utan att bli störd. Tycker faktiskt att man kan unna sig det, fast man är mamma. Det betyder ju inte att jag vill leva utan honom, tvärtom, jag skulle inte kunna leva utan min lille kille!

Men nu är jag lite trött, men lägger in lite bilder så länge. Hade en jätte söt video där sambon och D busar, men den fick jag inte lägga upp ;-)


Hallå bruden, vill du hänga med på en tur i min vagn?


Så här mysigt sov vi i förmiddags i över en timme, jag och min lillkille.


Att sitta på gräset och leka medans mamma solar, är faktiskt ganska roligt!


Pappa bygger sandlåda, det blev en hit!


Var ju tvungen att prova att leka i en av poolerna inomhus ;-)


Hej då läsare, lämna gärna en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Syster

Mm va skönt ni kommer få med sol och värme!

Tycker mig se en otrolig likhet mellan er när ni sover, kan de vara munnen jag syftar på!? Hihi!

Puss på er!

Ses snart!

2008-05-24 @ 07:38:31
URL: http://linkan88.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken skön liten kille du har.. :)

2008-05-24 @ 15:15:12
URL: http://fialuringens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0