Finfint väder, men ledsenledsen Dennis

I morse vaknade D vid 06.. Jag var inte så pigg och glad då, men han fick ligga bredvid mig så somnade vi båda om till nio. Sedan började han hosta väldigt, eller sådan jobbig rethosta låter det som. Trodde att de skulle sluta efter ett tag, men icke! Han käkade snällt sin lunch, med några host pauser, och sedan när jag bytte blöja tyckte jag han var varm. Ja ha, 39graders feber och snoret rann.. Suck. Han ville inte sova i varken sin eller min säng, men han somnade sött på min mage i soffan. Det var bra länge sedan han gjorde de! Sedan tog vi en promenad, var ju så skönt väder så jag tror inte det var farligt för honom att vara ute, efter lite alvedon hade febern gått ner. När vi kom hem fick han lite drikki på flaska. Jag tänkte inte tvinga honom att äta mat när han hostar så. Sedan blev han ledsen igen och jag vaggade honom till sömn i famnen!! Det har heller inte hänt sen han var typ 3 månader. Mysigt var det, men tur att han inte har det som en vana, för fy vad han är tung! Jag la ner honom i min säng och han har sovit där nu i en timme. Hoppas han sover länge så han blir frisk!!! Men det kan vara tänderna som spökar, men jag tycker inte att man ska få hosta och bli snorig av det? Hans två tänder i underkäken har kommit upp nu, så söta och vassa. Fast de har bara kommit upp någon millimeter men man känner dem iaf. :-)

Nej nu måste jag gå ner och steka pannkakor! Var sååå längesedan jag gjorde de, så jag lyxar till det med grädde och jordgubbar doppade i vit choklad. Men det är jag värd så som jag tränar och äter nyttigt! Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0