Så här trött har jag inte varit på länge

Igår somnade inte jag förrens vid 00-01 någongång. D vaknade och hosta vid 02. Vid 04 hade han åkt längst ner i sängen och låg inte bekvämt så pappa fick flytta upp honom. (nu får den jäkla hostan sluta snart så man kan ta bort böckerna under sängen!!) Sedan vaknade han vid 0730. Det hade ju inte gjort något om jag hade somnat i vanlig tid runt 22, men idag var jag svintrött! Men D var så go så man blir ju pigg i alla fall. E jobbade men skulle hämta oss vid elva för att åka till bowlingen. D var på strålande humör under förmiddagen, märktes inte att han hade fått sprutor.

Han sov en halvtimma till nio, sen lekte vi tills pappa kom. Väl på bowlingen var han jätte jätte trött! Men han kan inte komma till ro på mage.. Nu när vi bytt till sittdelen i vagnen kan man inte längre lägga honom på mage i den. Jag provade att gå runt i hallen en stund men det fungerade inte. Provade att lägga honom på mage på overallen på bordet men det gick inte heller. Så det var bara att baxa på honom kläderna och vi gick ut och gick en sväng. Men han är så busig för direkt han andades in den friska luften så somnade han, 10 meter från dörren!! SÅ jag vände och gick in igen, ville se matchen! D sov en halvtimme i vagnen i alla fall. Sen tittade vi en stund men sen var jag trött på att vara där. Så jag åkte till Linda och Tristan en stund. E hade dubbelmatch och så länge orkar jag inte ha en bebis i en bowlinghall. Jobbigt med mitt öra också som inte riktigt vill ge med sig, hoppas det inte är tinnitus bara, det kommer jag inte orka med!!

Efter lite bus och tjat hos Linda åkte jag och D tillbaka till gamlestan. Nu tog vi en annan väg som jag aldrig kört förut men som Linda sa var mycket bättre och snabbare.. Jag var helt lost en bra stund måste jag säga! Men efter lite snurrande i rondeller och filbyten så hittade jag! Så stolt över mig själv faktiskt. Ha ha jag brukar alltid hitta dit jag ska i den här stan, men jag tar nog aldrig de snabbaste eller lättaste vägarna.. Men huvudsaken är ju att man kommer fram :-)

Vi åkte hem med ett stopp på kinan och käkade  mat här hemma med Lenny. Trevligt så där en lördagskväll. :-)

Dennis sov en halvtimma till men vid 1930 var han sååå trött så jag la honom i sängen och han sa inte ett knyst utan somnade direkt. Det är tur att han är så lätt att lägga på kvällarna. Oftast somnar han direkt han lägger ner huvudet, duktig pojk!!

Måste berätta om en sjuk dröm jag hade förra veckan!
Den började med att jag och E mätte längden på Dennis för att se om han hade växt något. (Detta gör vi aldrig, det sköter bvc så bra så) Då såg vi att han hade krympt 2 centimeter sedan senaste bvc besöket. Detta verkade väldigt egendomligt så vi åkte till BVC. Ulla-Maj mätte honom med fick bara honom till 59cm, 7cm mindre än sist! Vi åkte till östra sjukhuset och fick träffa alla läkare,barnmorskor och barnsköterskor som vi träffat under alla sjukhusbesök. De tog en massa prover. Sedan kom de fram till oss och sa: -Ja nu vet vi vad eran pojk lider av. Symptomen på denna sjukdom är alltid dem samma, att ena ögat oftare är mer öppnat än det andra, inte samma öga varje gång utan båda skiftar. Sedan får man lunginflammation och det drabbar bara barn med en njure. Det föds 1 person med denna sjukdom i världen varje år. Sjukdomen heter "Resthart". Jag och E tittade på varandra och undrade vad sjutton det var för något? Läkaren berättade att när barnet blir 6 månader krymper det till nyfödd storlek igen. Detta pågår varje gång han blir 6 månader i 3 år. Sedan kommer han utvecklas normalt. Detta är inget farligt utan som sagt, man får bara leva med en bebis i 3 år. Då sa E "Vilken tur att vi inte gjorde oss av med alla bebiskläderna!"
Då vaknade jag, HA HA HA helt sjuk dröm! Måste haft lite ångest över att han skulle bli ett halvår.

Nej nu ska jag sova, är helt slut! I morgon blir det storstädning. För annars städar väl mor när hon kommer på måndag och det tycker jag hon ska slippa ;-) Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0