Idag var ingen vanlig dag..

..utan det var Dennis surar dag! Herregud vilken unge man har. Om jag har gråa hår till sommaren så är det för sitt barns skull. Idag har han INTE varit en snäll pojke..
Han vaknade vid 0430.. Ville inte somna om. Men han käkade gröten ganska tidigt igår, runt 18, så inte så konstigt att han var hungrig kanske. Pappa fixade käk och D låg bredvid mig och käkade. När flaskan var tom somnade han om direkt och sov bredvid mig till 09. Dét var iof ganska skönt, men jag vaknade pigg vid 07.. Då vi inte har haft ett fungerande internet på tre dagar plus att digitalboxen är paj så finns det inte så mycket att göra så tidigt på morgonen.. Låg och skummade igenom lite tidningar en stund, gick upp och gjorde frulle och bara gick runt och var allmänt lullig. Trött, men gick inte att somna om.
Vid 09 vaknade D. Då fick han sin morgongröt, den äts vanligen runt 11 annars men eftersom han käkat NAN så pass tidigt var han inte super hungrig utan kunde stilla sin hunger medans gröten gjordes iordning. Han käkade jätte lugnt och fint och jag var stolt över min snälla lilla pojk. Men sen började dagen gå illa.. Han var jätte sur och grinig vid halv elva så jag la honom i sängen en stund. Han sov i 25minuter... Inte bra, MINSt 45minuter behöver han för att orka vara vaken i några timmar. Vid 11 gjorde vi oss iordning för att åka till ÖF i backa.
Vi mötte en massa barn som gick hem då vi kom så väl där inne var det bara vi! Vi busade i "poolen" och han var ganska nöjd. Men runt halv tolv börjde surigheterna igen. Inget hjälpte, inte byta blöja, inte bäras, inte äta mat (vare sig puré eller nan) han skulle inte sova.. Jag började bli ganska desperat.. Så här höll han sedan på HELA dagen. Han somnade kanske i 30minuter på öf, men sedan sov han bara 13!!!!!minuter fram tills klockan var 20:00!!! Helt galet, han som bara orkar vara vaken MAX 2,5timmar var vaken ca 7! Ja och då kan man kanske förstå att mitt liv inte var så lätt. Ingenting var bra, inte ligga i gymmet, inte busa på varken mage eller rygg, inte ens sjunga hjälpte. Jag var minst sagt helt slutkörd när E kom hem.
Jag skickade ner dem på nedervåningen och satt i lugn och ro och såg på House. Men blev ändå störd då jag hörde Ds skrik nedifrån.... Han somnade tillslut runt 20, vaknade till runt 20:30. Då ville han äta gröt, men han var såååå trött. Tur att han älskar gröt annars hade han somnat mitt i en tugga.. Sen var det bara att gå upp med honom till sängen så somnade han så fint. Nu får vi verkligen hoppas att han sover som han brukar inatt, det behöver vi båda.
Till saken hör att jag har fått tinnitus eller nåt konstigt i mitt öra. Så när det är för mycket ljud, eller för högt så låter det som en sprängd högtalare i mitt huvud. Man blir så trött och sliten efter en dag med det ljudet så jag somnade t.om på golvet förut då D satt i hoppgungan.. Man blir även väldigt sur och grinig.. Så snälla snälla Dennis, var inte så här jobbig något mer, mamma orkar inte!

Ja men så här är det att vara bebisförälder, antar jag. Kan inte vara en dans på rosor jämt.. När han ler smälter man i alla fall, hur sur man än är! Och det slår allt, att få ett stort gosigt leende, då glömmer man hur jobbig han har varit. :-)

Nog med klagning nu. I morgon fyller han 6 månader, helt galet! Och överallt i alla tidningar och böcker som jag läst är tiden mellan 6-9månader en lugn tid. Bebisen är oftast nöjd och belåten. Håll tummarna för oss att det stämmer!

Jag och E har även varit tillsammans i 2 år i morgon. Det känns konstigt, känns som det alltid varit han och jag. :-)

Nu ska jag sova, i morgon blir det lite bildregn igen, natti natti på er!
(Ber om ursäkt om detta inlägg är väldigt luddigt, är som sagt svintrött och har tändstickor som lyfter upp ögonlocken)

Kommentarer
Postat av: morfar

ja du gumman nu vet du hur jag haft de elle har ja med ljudet i skallen inte konstigt att man är grinig ett par gånger om året hi hi

2008-03-06 @ 20:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0