Dennis behövde inte gå arbetslös länge..

Som ni vet tog Dennis sin examen i ämnet "sjukdomsprövare" här om dagen. Vi trodde att han skulle få gå utan arbete ett tag. Men arbetsmarknaden för just dessa arbeten såg väldigt ljus ut och D fick många jobberbjudanden. De som tillslut erbjöd längst sjukdomstid var Viruset parvovirus B19. I folkmun även kallat "Femte sjukan". Konstigt namn på en sjukdom, men D tyckte det lät vackert då det faktiskt är hans femte sjukdom som han testar. Jobbet går ut på att ha feber, inte lika hög som "tredagars febern" men runt 38grader, sedan att ha massa röda prickar/rodnader på hela kroppen även i ansiktet. Dessa kan sitta i upp till tre veckor. Men snart har han jobbat in till sin a-kassa så han kan ta ledigt ett bra tag!

Nej men skämt och sido. Han har alltså fått "Femte sjukan" nu, precis då magsjukan gett med sig. Så galet typiskt. Börjar bli riktigt trött på att ha en sjuk pojk hemma nu. Han är inte sig själv och är mer grinig och vill bli buren mest hela tiden. Men min rygg pallar inte det då jag inte gått runt med honom hängandes på höften allt för ofta. Tro nu inte att jag aldrig myser med honom, det gör vi mest hela tiden, men att gå runt med honom tycker jag är helt onödigt att lära honom. Han leker så fint själv, sen busar vi mycket tillsammans också. Men det är gulligt att han är mer kramig nu när han är lite sjuk. Han ligger på magen min när vi sitter i soffan och håller armarna runt min hals. Så söt så!

Idag var vi alla tre i bowlinghallen en sväng. E spelade match. Var lite jobbigt för D var ganska sur. Så jag såg inte särskillt mycket av matchen, men då de lag de mötte var döva störde han bara ett lag iaf ;-)

Igår var det som ni säkert vet Melodifestivalen. Jag, E och Lenny såg den här hemma. Hade inte mycket annat för oss. Roligt att sitta och störa sig. Men mest var jag störd på E och Lenny som höll på "I love europe". Bara för att jävlas.. De satt och gapade "We love europe" Ha ha loosers.. ;-) Men vinnarlåten var ju helt ok. Har bara sett en delfinal, den med Christer Sjögren i, och då tänkte jag att det skulle bli totalt fiasko i år, men Pirellis låt duger. Nog om detta!

I morgon ska jag storstäda.. Skulle gjort det i helgen men ibland blir det inte som man tänkt sig!

En skum sak hände i natt också, E hade varit in till Dennis vid 04 och lyft bort sängen från böckerna som den stod på för att luta lite, då vaknade jag när han kom in. Jag reste mig upp för att gå på toa, men när jag kom ut i hallen så svimmade jag! E hade tittat på mig och jag bara rasade bakåt! Helt sjukt, jag har aldrig svimmat förut. Han kom utspringades och hjälpte mig upp. SKUMT! Jag kan ju inte ha somnat i steget liksom? Ja ja jag är väl ganska utmattad efter två månader med miljoner sjukdomar för min son, morfars bortgång och allt annat som hänt. Hoppas det inte händer igen bara, ganska otäckt faktiskt. Hade lite ont i "sittbenen" i rumpan i morse..

Nej nu ska jag läsa ut min bok, sen ska jag sooooooova! Natti natti

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja nu är det verkligen tur att vi snart ska till byn och den friska luften så han blir frisk!
Jaså jag ska vara nany under påsk ja, haha.. Promenad och mat kan jag göra men blöjorna får nog du ta ändå va.. Haha.. :)
Puss

2008-03-17 @ 07:23:02
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: fadern

hade varit kul med en uppdatering eller två...;)

2008-03-21 @ 06:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0