Ett inlägg om det som hänt hitintills, inte alls i kronologisk ordning :-)

Vi var i Ed förra veckan och fikade med brudarna. D skötte sig ganska hyfsat! Det blev inte en så lång fika dock, men vi hinner nog åka dit en gång till! Vi åkte hem till mor och far, käkade och åkte vidare till Bengtsfors. Där var vi först hos syrrans kompis Ida. D sov hela tiden men fick ett paket i alla fall, en jätte fin body med tiger på och ett par fina matchande byxor. När vi varit där en stund åkte vi til min faster och min kusin. Där fick D en söt skallra och en "kossa jacka" med byxor. Den är så söt, han hade en i storlek 44, och när han växte ur den blev vi så ledsna för han är såå söt i den! Så nu har han en större som han kan ha ett tag :-)
E kom hit över nyår och vi såg på Prison break och käkade god mat.
Oj oj vilket dåligt minne jag har, kommer inte ihåg vad vi gjort sedan julafton!
Jo jag var till Göteborg i förrgår, jag och E skulle på inspektion på huset. Så jag åkte dit på kvällen. Jag och E gick ut och käkade tre rätters, D var kvar hos mormor och morfar. Vi sov på Es hotellrum och jag vaknade vid 05 då E gick till jobbet. Kunde inte somna om, men vi hade somnat runt 20 så det var ok. Käkade en apgod hotell frukost och gjorde mig iordning för att åka på inspektion. Huset var nästintill klart. Men de hade inte satt in några vitvaror, pga stöldrisken. Sedan var det lite små prylar kvar att göra. Men de lovade ändå att vi skulle kunna flytta in den 15e. Efter inspektionen, runt 9, åkte jag återigen hemåt. Väglaget var fint, ända till bäckefors där det var slask och modd på vägen. I brohögen snöade det och var jätte mycket snö på vägen. Lite otrevligt att köra på snöväglag, var ju ett tag sedan! Men det gick bra, jag och bilen kom hem hela.
D hade varit busig på natten och varit vaken jätte mycket, hi hi han saknade väl sin mor. För i natt sov han sina vanliga 9 timmar plus 3 till sedan. Duktiga pojk. Han ska verkligen STÅ hela tiden nu.. Tycker att han borde öva på att sitta istället, men det är inte alls lika kul. Han är så stark i ryggen och benen så det räcker att hålla sina pekfingrar i hans armhålor så står han själv, knäppgöken. Vi måste nog köpa en hoppgunga till honom sen när vi flyttat in så som han ska studsa hela tiden. Jag har ingen som helst styrka i mina armar så jag blir så trött på att hålla honom! Ska börja träna sen igen när vi är infyttade och klara. Ska även börja med en diet på måndagen. Måste gå ner mina 7kg till inflyttningsfesten ;-) Så inga mer kakor och godis, nu igen.. Men nu ska jag hålla mig, orkar inte med min fladdriga mage längre ;-)
Nu kommer jag inte på mer att skriva men nu ska jag blogga varje dag. Bjuder på en massa bilder, i lite oordning.

272980-227 
Dennis sitter nöjd i Maries knä på fiket i Ed.

272980-226 
Här är han i full gång med sin "juck" dans ;-)

272980-225 
Full rulle med att klä granen.

272980-224 
D i sin björn dräkt som han fick av mormor i julklapp.

272980-223 
Busar med morfar i pyjamasen. Ja, jag gillar att gå runt i flanell hela dagrna om man ändå inte ska någonstans.. Ha ha

272980-222 
Lite träningspass innan frukost. Han är så lik sin far..!

272980-221 
Detta är fondväggen i sovrummet.

272980-220 
Sä här blev köket. I hålet till vänster kommer en rostfri diskmaskin, och under fläkten en induktionshäll. Väggen mittemot är en röd fondvägg.

272980-219
Så här ser den lilla toaletten nere ut. Samma kakel som badrummet uppe. Precis i kortets överkant kommer ytterliggare en rand med svart kakel, syns lite i spegeln. Snyggt va?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej hopp!
Jäklar vad snyggt huset ser ut! Aah nu blir jag avundsjuk! ;)
Den tapeten som ni har som fondvägg i sovrummet ville vi också ha till vårt sovrum fast en som var lite ljusare. Den är grymt snygg!
Nej nu får jag sluta läsa bloggar måste försöka skriva klart mitt arbete som ska vara inne på måndag..
Kram!

2008-01-04 @ 13:10:17
Postat av: Syster

Det ser riktigt nice ut :D puss

2008-01-04 @ 16:51:27
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: lina

så jäkla snyggt det blev i huset!!!

2008-01-04 @ 22:37:19
URL: http://smalandrockar.blogg.se
Postat av: syster

Hihi, ja nu behöver du ju inte ut och gå nått till veckan när du tog en sån långpromenad. :D Vi ska gå till lyckeby och tillbaka idag ca 5km enkel väg :) Ja de var nog tur det blev fel annars hade dem varit slut på 2sek :P Puss

2008-01-05 @ 11:22:33
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Evelina

Himla fint huset blivit!! Inte sååå långt kvar till influttning nu! Kul! Måste komma o hälsa på! Kommer nog få en massa tid o slå ihjäl nu när jag inte kommer att pendla!
Ska ni ut i kväll? Är inte så sugen på alkohol faktiskt, annars hade vart så himla kul o följa med! Va ett tag sen vi festade ihop...
Ha de kram

2008-01-05 @ 14:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0