Blod, blod och blod

(Detta skrevs i onsdags, men gick ej att publicera)

Igår tog jag mig i kragen, jag slängde mina myskläder i tvätt och tog på mig ordentliga kläder, klädde på D och la honom i vagnen. Skulle följa med mor till blomstera affären. MEN det fick jag ångra bittert.. Efter halva vägen började det regna, jag hade inga bra skor med mig så jag fick låna mors som var två storlekar för stora. Så med dubbla sockar och raggsockar traskade jag runt i blöta skor. Gick in i skoaffären men hittade inget som passade. Sedan blev det en sväng på konsum men de hade inte Dennis mat.. Sen så gick vi hemmåt i regnet och jag svettades som en tok! Mor tog de vägarna med mest backar, och det var inte uppskattat från min sida.. Jag som knappt rört mig på tre veckor var alltså ute i ca 90minuter på promenad i regn, modd på vägen, för stora skor och ingen som helst kondis. Jag tror jag klagade hela vägen. I en backa fick jag tom blodsmak i munnen! Vädjade åt mor att fortsätta utan mig, komma hem, ta bilen och hämta mig! Detta är helt sant, jag skäms.. Jag som alltid varit en aktiv tjej med minst 2 sportet på gång samtidigt klarar inte ens en 90 minuters promenad med vagnen..!! Nog om det, får bara ågren.. ;)

Dennis busade i vanlig ordning i går. Det är speciellt roligt att busa med morfar. Han saknar väl lite killar på dagarna när han bara hör brudar snacka hela tiden, sen saknar han säkert sin far också :-) D busade så mycket med morfar igår så han skallade honom på läppen så att morför började att blöda på läppen! Men inte brydde sig D om det!

Vi la oss tidigt eftersom vi skulle åka till Göteborg på onsdag morgon. D vaknade som vanligt vid 06, men ville inte somna om. Så det var bara att gå upp, vi satte oss och såg på barnprogram med dagbarnen. Vid 08 gick vi ut i bilen för att åka. Den var varm och skön då jag startat den en kvart tidigare! Jag var så trött så trött, har aldrig varit så nära att somna vid ratten förut. Jag gjorde allt för att hålla mig vaken, knaprade på halstabletter, blåste iskall luft i ansiktet och sjöng med i upp piggande låter. D sov så snällt, men vaknade lite innan Uddevalla. Han blev arg och ville ha mat, men innan jag han att stanna hade han somnat om!
Vid 10 var vi framme, det blev en snabb sväng in på posten för att hämta ett paket. Skulle in på apoteket och köpa alvedon också, men det var så mycket folk så jag sket i det..
Så vi satte oss i bilen och körde mot BVC där Dennis skulle få sina sprutor. Det brukar sitta en, högst två personer i väntrummet på bvc, men idag var det knökat!! Typiskt då D vaknade med ett gallskrik precis när jag öppnat dörren.. Alla stirrade som galningar. Men jag bara satte ner honom i babyskyddet, tog upp flaskan och gick bak hörnet för att värma den. Hörde hur D skrek för fulla muggar och hur en del föräldrar undrade vart jag tog vägen, he he. Men efter hela 30sekunder var maten klar och han log som en solsträle när han fick se flaskan. Efter tio minuter kommer en sköterska ut och undrar om det är någon som ska till tandvården med sina barn, ALLA utom jag räckte upp handen.. Typiskt att de gått fel och fick se D på sitt bästa humör ;-)
Vi kom in till Ulla-Maj vid kvart i elva. Jag trodde vi hade tid vid elva, men det var visst vid ett.. ooppss.. Men det gjorde ingen för hon han ta mig innan nästa person skulle in. Väl därinne vägdes han och han väger nu hela 6170g! Stora killen. Hon sa också att hon hade ringt läkaren om mina frågor om fontanellen. Läkaren hade då sagt att det spelar ingen roll hur stor eller liten den är, bara den finns och inte är helt ihopvuxen. Skönt med en sak mindre att oroa sig för!
Så var det dags för D att få sina sprutor. Jag fick ha honom i knät och hålla hans ben och arm. Första sprutan märkte han knappt, han gnydde i en sekund sen var det över. Hon varnade om att den andra svider mera, och det stämde verkligen! Han skrek som en galning! Det var ett sådant "huuuuur kan du göööööra så häääär mot mig maaaaaaaaammaaaaa!!" skrik. I en kvart var han helt upprörd och jätte ledsen. Han fick två plåster för att slippa bloda ner sina byxor.. Ulla-Maj sa att vi vid nästa besök ska prata om mat. Vad han får och inte får äta och hur man bäst introducerar riktig mat. Det ska bli jätte kul att börja mata honom!

På väg från BVC möter vi en bil som tutar, det tog mig några sekunder innan jag fattade att det var E. Vi stannade på en bensinmack och tjötade en stund. Hur sjukt är inte det, att man träffar sin sambo på statoil.. Men så är det väl att vara hemlös.. Förhoppningsvis blir vi inte det något mer :-)

Efter pratstunden åkte jag och D vidare till Lina och Ilean. Där bjöd hon på nyttig fruktsallad, precis i min bantar smak :-) Vi tjötade på i vanlig ordning, och jag längtar tills vi har flyttat in och kommit iordning så man kan träffas oftare. Är så pyssel sugen nu också. Jag har sagt att jag gärna hjälper henne med planeringen inför hennes bröllop i sommar. Kan ju göra inbjudningskort t.ex. Tänk om det är så att mitt idrottsintresse har bytts ut mor pysslande? Nej så gammal kan jag inte ha blivit.. Måste nog leta upp ett innebandy eller fotbolls lag att börja träna i snart..
D sov hela vägen hem, vi var hemma runt 16. Skönt att slippa köra i mörker och regn.

D har inte reagerat något på sprutorna så här efteråt, det är tydligen vanligt med feber, men lite slö har han varit. Så nu ska vi sova! Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0