Den lätt stressade morsan

Dennis blev snällare på eftermiddagen igår. Han tog en 2h tupplur mitt på dagen och vaknade som den snälla bebis jag känner. Nu är det ju så att jag inte har varit ute så mycket sen förra tisdagen, inte heller haft mycket besök pga Ds dumma lunginflammation. Men igår var jag verkligen inte ensam. Vid 14 kom en snubbe som skulle installera vårat larm, då ringer även kusinen och undrar vilken buss hon ska ta från centralen plus att farmor ringde och sa att de var 10minuter från gbg. Oj då, blev lite mycket på en gång. Jag skulle precis åka när larmsnubben behövde koder, ringer E men han är upptagen. Hatar att låta folk vänta på mig, men innan jag hinner bli alltför stressad ringer E upp och vi skriver koder. Sen snabbt iväg till mötesplatsen för att lotsa farmor hem till mig. Såklart var det både vägarbeten och tågpassage på vägen så jag blev ändå tio minuter sen. Men men jag är ALLTID i tid annars så tio minuter är nog ingen fara. Hem, koka kaffe, kusinen ringer för vägbeskrivning, skickar farmors gubbe att möta henne, på med hörselskydd på D då larmet skall provas. Ja det var minst sagt lite kaotiskt ett tag, jag blir lätt stressad nu för tiden. Så nu fick jag alltså massa besök under två timmar. Hade varit bättre om det hade varit utspritt! Larmet tog 2 timmar att installerar så om farmor och C/O inte varit här då hade jag kunnat tjöta med honom i två timmar, sedan kunde farmor komma och när hon åkt kusinen, så hade jag fått lite mer utbyte av besöken, när jag nu för en gångs skull fick något. Men inte då, men men jag klagar inte, gårdagen gick väldigt fort iaf. Och snart är det torsdag och då kan man gå tillbaka till sitt normala liv med allt vad det nu innebär!

När E kom hem igår så letade vi efter en babyvakt på nätet. Hittade en som passade perfa och E åkte och hämtade den. Så nu har D sovit i sitt egna rum i natt och han mäkte ingen skillnad, förutom att han kunde rulla runt om han ville. Han vaknade dock av en host attack vid 02 men annars sov han som en gud i 11h, så även vi trötta föräldrar. Skönt att inte vakna av minsta knyst från honom.

Nu har jag även beställt det sista till inredningen, två sittpallar, matta och en gardin kappa till datarummet. Det blev visst en tröja till mig också, men lite nya kläder måste man ju ha ibland.

När jag skulle gå in på försäkringskassans hemsida igår för att planera föräldradagarna för mars upptäckte jag att jag inte tagit några dagar i februari, ops. Men då kan jag ju vara hemma en månad längre ;-) Så kan det gå ibland när man har mycket att tänka på och göra, då glömmer man vissa saker..

Idag är det tisdag och det spöregnar ute. Om det hade varit en vanlig tisdag, utan regn och lunginflammation hade jag gått till öppna förskolan här borta. De har tydligen babyöppet på tisdagar och det skulle vara kul att se om det är något att ha. Svärmor sa att det stod massor av vagnar utanför lokalen förra veckan. Kanske våran granne håller till där om dagarna, hon verkar trevlig och har en son som är 2, eller 3 månader äldre än D.

Nu ska jag göra lite frulla til mig då Dennis tar en liten sovpaus.

Hej svej

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej gumman!
Tittar på bilderna, han är så söt. Tyckte så synd om honom när han fick lunginflammation.
TRåkigt att jag inte kan komma på lördag men jag ska komma någon annan gång, jag lovar. Kanske på påsklovet om 14 dagar. Ha en jättetrevlig kväll på lördag och ge Dennis en kram från mig.
Kram

2008-02-28 @ 20:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0