En finfin lördag

I morse vaknade D som vanligt klockan åtta. 90% av dagarna vaknar han åtta, de resterande tio procenten ligger mellan kvart i och kvart över. Fast för någon vecka sedan vaknade han halv nio tre dagar i rad! Va lycklig jag var, att en halvtimme kan göra så mycket.

Vi käkade frukost med fadder Lenny som sov på soffan inatt, E var en sväng på jobbet. När han kom hem drog vi till slottskogen. Tänkte i fall D var intresserad av att kolla på djuren, men han gav dem inte en blick! Han skulle bara smöra med alla barn i stället, gav i väg sitt charmigaste leende hela tiden.

Efter det åkte vi till kungälv och storhandlade. Det är så roligt nu för tiden, för Dennis är så glad HELA tiden. Innan vi var inne på sjukhuset för någon vecka sedan var han så sur och svår flörtad. Men nu charmar han alla hela tiden. Jätte jätte kul!

Igår var vi på ettårs fotografering i stan, det blev mååååånga bra bilder. Han log och satt så stilla och tittade på kamera. Det var inte lätt att bara välja åtta stycken.. Men tillslut hade jag gjort mina val, de är klara om två veckor.

Nu tar han en liten power nap, det är lite sent, men han sov bara i 25 minuter i bilen förut, han brukar sova 1-1½h på efter middagen. Vi var nyss ute och lekte med A, våran lilla granne på 14månader. Men D ramlade så klart och blev jätte ledsen. De brukar han aldrig bli, så det var ett bevis på att han var trött.

E lagar middag idag, vet inte riktigt vad det är men tror det är viltstek med svampsås och potatis.. Låter och luktar mumma!

Såg 27 dresses igår, var länge sedan jag såg en film! Men den var helt ok.

Om en vecka fyller Dennis 1 år! Då ska han få äta hur mycket tårta han vill, så får han gegga själv. Inte så kul att städa efteråt men han fyller ju år.. :-)

Nej nu ska jag ner och se om maten är klar, bye bye!

Maria: Skulle inte du komma hem en sväng i augusti? Hoppas du inte har varit hemma utan att besöka mig! :-)

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Önskar också att Viktor sov till 8 som han gjorde förut. Nu är det 6-7 som gäller varje dag och det är tiiidigt tycker jag!!!

kram

2008-08-31 @ 14:01:15
URL: http://sommartjejen.blogg.se/
Postat av: Sommartjejen

Minns inte att vi satte i några batterier, kanske fanns det redan i när man köpte den!?

kram

2008-08-31 @ 14:23:08
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0