27/8 2007

Jag sov som sagt väldigt bra på medicinerna, oroade mig inte ens. På förmiddagen undersöktes jag igen och ett nytt UL gjordes med 3 överläkare. De bekräftade att det fanns en "boll" i magen, troligtvis vid vänster njure. Men Dennis svalde och kissade under undersökningen så det var positivt! Läkarna var otroligt lugna när de pratade med mig och gav information om magnetröntgen som jag skulle göra någon gång under veckan.

När jag väl är tillbaka på rummet kommer barnmorskan och pratar och gör ett nytt CTG. Detta är svårt då D snurrar som en galning. Så vi gör ett nytt försök några timmar senare med bättre resultat. När jag ska någonstans på undersökning är de så gulliga och kör runt mig i rullstol! Jag hade foglossning, så det var underbart att bli uppassad på det sättet!

Efter ytterliggare några timmar görs ett nytt CTG och denna kurva blir godkänd av överläkaren!! Men de bestämmer i alla fall att de ska ge mig en spruta med kortison för att påskynda barnets lungutveckling i fall de måste ta ut honom tidigt, är fortfarande bara i vecka 32.

E var och hälsade på i några timmar, han hade allt man kunde önska sig med sig, godis, tidningar, myskläder osv. Vi började bli smått oroliga också..

Den natten var jag jätte ledsen och orolig och grät av mig i telefon både till E och syster. Jag är inte den som oroar mig i onödan och ser mig själv som en väldigt stark person som redan gått igenom mycket som gjort mig "tålig". Men att något skulle hända vårat ofödda barn fick mig att brista. Men efter denna dag tog jag mig samman och visste att jag måste lugna ner mig och tänka positivt för både min, E´s och bebbens skull!


Maten var ok, men kunde inte äta så mycket då det tryckte på hela tiden.

CTG togs mellan 4-8 ggr per dag. Kändes som om det var lika bra att ha på den jämt!


(Det känns helt otroligt att man gått igenom detta, mest själv på dagarna, E var såklart hos mig varje varje kväll, men jag sov ändå ensam och var det fram tills han kom runt tre-fyra tiden. Men barnmorskorna var så underbara, plus att det var många gravida som låg inne som man pratade med ute i korridorerna, fast jag satt mest framför tvn och såg på fri idrotten... )

Jag har mer dagarn nerskrivna, men vet inte om jag ska lägga upp dem? Är ni intresserade eller ska jag bara skriva om det som händer nu?

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg upp dem, lägg upp dem!!! skit spännande att läsa ju!

2008-08-29 @ 07:14:44
Postat av: Anonym

lägg upp dem, lägg upp dem!!! skit spännande att läsa ju!

2008-08-29 @ 07:17:19
Postat av: do it, göt det!!!!

nu lägger du upp dem!!!!:)

2008-09-01 @ 20:45:08
URL: http://smalandrockar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0