Tisdag och back in Göteborg

Igår tog jag, D och mor vårat pick och pack och åkte mot götet. Fyra timmar tog det, inte illa! Dennis skötte sig bra men blev lite ledsen i Borås, men vem är glad där? ;-)

Idag började vi morgonen med att åka till Östra sjukhuset. D skulle röntga sina lungor efter lunginflammationen. Vi gick in och tog bilder. Sedan måste man vänta i väntrummet i fall bilderna inte blev bra så man får ta om eller om de visar något konstigt så får man prata med sin läkare. Vi satt där och väntade och väntade, och sen ser jag Dennis läkare Österlundh komma förbi och nicka som hälsning. Jag fick lite panik. Man är ju helt hispig när det gäller hans läkarbesök. Då tänkte jag direkt " nej nu har de fått ringa ner honom från sin avdelning så han ska se på Dennis bilder. Det har säkert vuxit tumörer på lungorna nu, det som händer var 10 000:e barn som föds med mesoblastiskt nephrom.." Alltså lär det ha hänt EN gång då det är vääääldigt ovanligt med den tumören som han hade. Men två minuter senare kommer sköterskan ut och säger att allt såg bra ut och att vi kan åka hem.. Puuusst! Man måste sluta dra förhastade slutsatser.. Har blivit helt nojig nu det senaste, sa t.om till morsan då vi satt i väntrummet och såg en "obemannad" svart väska gömd under en soffa " det ligger säkert en bomb i där!" Ha ha det hade varit höjden av otur.. Men när vi väl skulle gå kom en man springandes och hämtade den, han ångrade sig nog, ville inte spränga barnavdelningen.. ;-)

Nu sitter D på golvet här i datarummet med en massa kuddar runt sig. Han sitter ganska bra nu, men lika bra att försäkra sig.. Inte för att det är hela världen om han ramlar, men då slipper jag iaf ta hand om en ledsen pojk..

Lägger in lite bilder till er nu, så snäll som jag är!

image419
En riktig busunge! Men ack så söt..

image420
Man kan ju tro att det är tänder på g så som han gnager och äter på allt, men han är inte ens hård i tandköttet.

image421
Moster får äran att byta en av miljoner bajsblöjor.. he he

image422
Inte lika roligt att ligga i gymmet som att stå och äta på det!
image423

image424
Ibland är det kul att leka tittut alldeles själv!

image425
Jag tror minsann han har blivit en liten fönster tittare..

image426
Inte så ofta han vill ligga på mage numera.. Men ibland går det, en liten stund innan han rullat till rygg igen.

image427
Några av de nya inköpen i storlek 74.. Om ni undrar varför jag är lite trött på mig själv med all klädes handling ska ni titta på nästa bild..

image428
Dennis "lilla" garderob.. Allt är hans och 90% passar, något förlitet och lite större saker.. Oj oj han behöver inte vara rädd att gå naken för att allt ligger i tvätt direkt..

Nu ska jag gå ner och busa lite med D. Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: moster p

hi hi snygg ordning i garderoben . då skulle du se hannas hu jeda mig, ja den grabben behöver inte gå med rumpan bar inte. ha det gott,

2008-04-09 @ 07:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0