Tandblekning, barnpassning och IKEA

God Kväll mina kära läsare. Jag måste meddela er att jag fortfarande inte snusat, även om jag är sååååååååå sugen. Men nu är tänderna vita och fina så jag får allt hålla mig tills blekningen försvinner, om 5-7år.. Och då har förhoppningsvis suget försvunnit också..
Dagen började med att D vaknade och busade vid halv åtta, han fick gröt vid åtta och vi gjorde oss iordning för att åka till Lina. Det var köer längs hela vägen, så det tog en stund.. Hon bjöd på varma mackor till frulle, gott gott! Sedan somnade D och jag åkte buss in till stan. Jag fick lägga mig och se ut så här:
image458
Jag fick den blå skenan, sen en MASSA andra saker runt käften, stora tussar under läpparna, solkräm på kinderna osv.osv. Fick även ett par snygga gula glasögon och stora hör lurar. Så låg jag sedan i över 90minuter. Men det var inte jobbigt, förutom i slutet då det började ila lite i underkäken. Då jag har rotfyllt två av mina framtänder blev inte resultatet som de hade önskat. Så nu ska jag tillbaka nästa vecka och bara bleka de två tänderna inifrån i 45 minuter, sedan en "boost" extra på resten av tänderna så att det verkligen syns. Ha ha jag fick även med två extra skenor som jag ska köra 2*60minuter någon dag. Men då kommer tänderna verkligen att lysa! Är nöjd så som det är nu. Men som ni ser på dessa före och efter bilder så har jag "fläckar" på tänderna. Dessa kommer om någon dag att gå bort. Men att jag har dem kan jag skylla mina föräldrar för, läs här vad tandläkaren sa "Vita fläckar på tänderna på grund av för mycket fluor får man om intaget av fluor är stort medan tänderna bildas. Därför finns det restriktioner på vilken mängd fluor bebisar och små barn skall få i sig. Har man egen brunn skall man kontrollera mängden fluor så inte barnet får för mycket i sig med födan i t.ex. vällingen." Så inte vet jag om mamma tryckte i mig flour eller om min pappa började borsta mina tänder innan de hade växt ut ;-) Men mitt fel är det i vart fall inte!
Den övre är före och under efter om ni inte ser det.. Ska ta en ny nästa vecka så ska ni se att det syns bättre. Kvaliten är väl inte den bästa heller då jag tog kort på kort..
image459
Jag trodde att den övre var "efter" bilden först, har aldrig haft så vita tänder tyckte jag. Men det var efter att all tandsten togs bort och att de putsade dem ordentligt.

När jag äntligen var klar åkte jag hem till Lina igen. Dennis hade varit jätte snäll, läs mer om hans bus hos Ilean och även lite kort på dem hos Smålandrockar

Vi drog senare till Ikea och köpte lite pyssel. Inte som jag ska pysla med då, är inte så haj med symaskin.. Tur att man har kompisar som tycker det är roligt att sy lapp täcken och rullgardiner! :-)

Åkte sedan hem i värsta trafiken, och då bajsar såklart D.. Så det luktade inte alltför gott i bilen i köerna.. Ville inte öppna fönstret för mycket heller, då kunde ju föraren i bilen bredvid tuppa av och skapa trafik kaos!

Sedan hemma slappade vi bara, D fick bada och jag och E såg på tv när D lagt sig.

I morgon är det fest! Ska bli askul, ska äta som en dåre på dagen så jag inte blir så full... På lördag åker lilla familjen hem till mamma och pappa. Mest för att få en god middag innan det är dags för diet igen, men också för att köpa marknads godis och sockar!

Men nu ska jag allt lägga mig, natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0