Spela roll om man blir lite fet!

Ja nu har man förberett maten hela dagen. Så om det inte smakar bra nu så blir jag tokig, fast mcdonken finns ju inom promenad avstånd.. Har jag sagt menyn till er? Tror inte det så här kommer den: Till förrätt serveras en varm toast med gravad lax med löjrom och tillbehör. Dricka blir naturligtvis ett fint vitt vin. Till huvudrätt blir det Oxfilé med sås med smak av vanilj samt citronpotatis. Här får vi nog ta ett glas rött till.. Och till efter rätt blir det citron parfait med dulce de leche sås och färska jordgubbar. Här kanske man får njuda Evve på en kopp kaffe och likör? Ha ha hon kommer säkert inte ens dricka för hon den stackarn ska ju jobba i morgon, men desta mer över till mig ;-)
Allt är självklart gjort från scratch, inga halvfabrikat här inte!

Dennis satt på golvet i köket förut när jag hackade lite lök. Jag hör en duns och gallskrik. Då hade stackarn lyckats ramla åt sidan mellan de tre kuddar jag lagt ut och slog huvudet i parketten. Som tur var blev han mest rädd och var lika glad igen 20sekunder senare. Men nu hämtade jag tre kuddar till så han verkligen inte kan ramla i golvet..

E var och köpte en brödrost till mig nyss, en chili röd, så nu tror jag bara att det är en juice press som fattas mig i den serien. Har ju iof en likadan röd sodastreamer så det kan väl kompensera för den. :-)

Nej nu ska jag ner och se vad min pojkar pysslar med. Längtar till maten, ska äta som en galning, och spela roll om man blir lite fet!!

Kommentarer
Postat av: C

gud så gott, jag kommer på en gång!!!:)
värsta lyxmiddagen med massa mat med konstiga namn:) låter gott i a f.
ha det så gott. själv ska jag snart äta min atkinsmiddag: skinka, sallad, kokt ägg och citron och olja. det är så äckligt så varje gång tänker man att "jag hoppar över det här målet..." men icke, så får man ju inte göra.

kram kram.
ses i veckan.

2008-04-12 @ 17:03:46
URL: http://smalandrockar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0