Onsdag den 2:a april, sedd med Dennis ögon

Min första heldag med pappa!
7:30 väcker jag min far genom att hosta lite för mycket. Jag får komma in och lägga mig hos honom. Vi busar till 07:50, man vill ju inte missa frukosten som serveras 08! Jag får gröt med sylt och kör ett pass i gymmet vid 08:15.

Jag gymmar, leker i gåstolen, över att sitta så vid 9:30 inser jag likt andra idrottsmän, att det är dags för en powernap!
Vaknar och jollrar på far vid 10:20, snart lagar han väl lunch till mig?
Hela morgonen har far tvingat mig att lyssna på p4.. Så det verkar inte bättre än att han försöker få mig att äta lunch starx efter 11! (hoppas jag får glass vid 13:30, mamma har berättat att pappa alltid äter det nämligen)

Pappa tror på alvar att jag vill äta lax med grönsaker, men icke! När jag efter två tuggor insett vad han försöker lura i mig slår jag bakut´och omväxlande gråter och omväxlande slår jag pappa! Efter 15 minuters gråtande lägger pappa mig och jag somnar direkt. Jag ska ALDRIG mer lita på pappa!
När jag vaknade runt 13 var vi överens om att jag borde äta. Tror ni inte han kom dragandes med den där laxen igen?!
Efter två tuggor sa jag bestämt nej. Min snälla far gav mig då det jag normalt äter till efterrätt, fast två burkar.. När jag ätit ett gäng skedar, vad känner jag då? Jo, då försökte han lura i mig laxen i alla fall!! Jag skällde lite på honom och gjorde klart att något sådant skulle jag inte tolerera igen! De återstående skedarna fruktpuré synade jag mycket noga innan jag åt, är dock tveksam om jag kan lita på honom igen..
Efter maten tyckte far att vi skulle handla så vi gick ut i regnet. På vägen tillbaka tyckte jag han var tråkig så jag vilade lite. Far lagade pizza till oss, just när han tog ut den ur ugnen gick brandlarmet! Jag var grymt sugen, men fick ingen pizza..
Då jag inte var helt mätt efter mina två efterrätter så påkallade jag min fars uppmärksamhet redan vid kvart över tre. Jag blev serverad potatis och majspuré, klart bättre än laxen! Jag var en snäll kille och åt upp allt.
Min far tyckte efter maten vid 4-tiden att det var dags för mig att sova (igen!!) Jag var inte helt pigg på idén, men det var rätt skönt att vila, såhär i efterhand.
Far tyckte vi skulle fira att jag varit så snäll och att jag är en så go kille, så jag får ett mellanmål, röda bär, MUMS!
Helt plötsligt när jag ligger och gymmar kommer moster, mormor och MAMMA! Jag strålar upp med ett JÄTTE stort leende och sedan var min första heldag med pappa slut. Jag tyckte han skötte sig utmärkt ;-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!
Fan vad kul,skrattade gott!
Allt bra med dig? Sorry att jag inte kom på påsklovet men jag var så förkyld så jag tänkte att det var bäst att hålla sig långt borta från bebben eller bebbe är han väl kanske inte längre. Blitt stora killen ju.
Kram

2008-04-04 @ 14:38:54
Postat av: moster p

sorry callo , men har inte varit mig själv på ett tag . nej vi kan inte komma den helgen tyvärr . ska ha petri hemma den hekgen för att fira hanses födelsedag han fyller ju 15 maj , har haft honom här många år nu så vill iinte ändra på det ,mvh pirjo

2008-04-05 @ 18:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0