Ingen snus, ingen snus..

Oj vad jag saknar min gamla vän prillan.. Men man är så duktig så man sitter och tuggar frenetiskt på sitt tuggummi istället..

Idag har jag och D varit ute nästan hela dagen. Vi gick till Backaplan i morse för att köpa ett parasoll till hans vagn, han blir tokig när han får solen i ögonen. I affären fanns massor att välja på, men den som passade min vagn bäst kostade 400spänn. För ett litet j**la paraply. Nej du, tycker inte ens att det är fint! Så den snälla expediten visade mig en "suflettförlängare". Man sätter den längst ut på sufletten så skymmer den solen, fast att D ser igenom den. Så den slog jag till på! Gick ut ur affären 270kr fattigare. Helt galet vad saker till vagnar kostar! Först kostar själva vagnen så mycket, sedan hjulen, sedan ska väl bebisen ligga ner det första halvåret, sen får man ju ha en snygg skötväska, och kanske en matchande åkpåse också? Ha ha så tänkt på de ni som planerar  att skaffa ungar, börja spara nu eller köp min begagnade ;-) Min psycho kusin C tyckte att den vagnen jag har skulle gå i arv mellan kusinerna. Ha ha som att min syrra skulle få den efter mig, och sedan den som får barn nästa gång. Så att den tillslut hamnade hos henne. Oj oj hon är rolig hon.. Men jag vet ju att jag lär sälja min sen när D inte behöver den mer. Kommer ju vilja köpa en ny om han får ett syskon, sen kanske det blir en tjej och då kan hon ju inte åka blå vagn, ha ha. Nej men det är faktiskt skit bra andrahands värde på Urban Jungle, speciellt på min som är "Designer". Ha ha varför kom jag inte på vagnar nu helt plötsligt, måste vara snurrig av all nikotin brist!
Skulle ju berätta att vi varit och hälsat på Evelina idag också. Hon bodde i en jätte mysig lägenhet. Hon bjöd på äppelkaka, mums mums, men vi fick gå ut och gå en stund för att bränna lite kcal.. Alltid trevligt med en promenad vän i det ASfina vädret!!! Nu ska det väl inte bli kallt något mer.. ?

De har någon "hoppis och skuttis" vecka här på dagiset. Vaknade igår vid min lilla tupplur vid 10, att någon dåre refererade ett lopp med en högtalare på HÖG volym. jag kikar ut genom fönstret och ser att ungarna är som besatta. De springer runt en snitslad bana med hemma gjorde nummer lappar på ryggarna. Så söta! Såg en liten tjej på väg hem igår, med en guldmedalj hängandes runt halsen, mäkta stolt!
Idag fortsatte "röra på sig temat" med aerobics, precis bakom mitt staket. Så D stod med stora ögon och tittade och lyssnade på vad de pysslade med. Såg roligt ut, men de hade gärna fått stå på andra sidan dagiset för min skull.. ;-)

I morgon är det tandblekning som gäller. Jag och D åker till Lina och Ilean när D käkat sin morgon gröt. Sedan passar de honom en stund medans jag är och får mitt hollywood smile ;-) Kommer gå hur bra som helst, hoppas jag. Det är mitt i hans sovperiod så man får hoppas han sköter sig och sover snällt..

Nu när jag äter så mycket för att jag slutat snusa, så har jag bestämt mig för att börja med spenat dieten på söndag. Nu jäklar får det vara nog, har redan gått upp två kg av de som jag nyss gått ner. Men jag är så suuuuugen på något hela tiden, blir tokig. SÅ kanske man är snygg och smäcker till namngivningen så slipper man stå där framme och skämmas ;-)

Idag ringde även min chef från taco fabriken. Han sa  att jag måste vaccinera mig snart. Men då berättade jag för honom att jag inte vill åka med företaget till Mexico då den enda personen som jag känner på fabriken kom på den andra resan. Han tyckte det var mycket tråkigt men jag fick ju självklart göra det som jag tyckte kändes bäst. Och ärligt, hade ni åkt två veckor till mexico när ni inte känner någon? Blivit påtvingad någon att dela rum, sitta bredvid på planet osv osv? Är inte ledsen för det, hade varit en annan sak om jag jobbat där länge.. Kommer säkert komma så långt ut i världen någon annan gång. Dennis kommer säkert vilja gå på world disney lika mycket som sin mamma ;-)

Nej nu ska jag vika en tvätt. Ha de gött och komentera gärna så jag vet vad ni är för ena!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har faktiskt lovat a komma hit till usa nar D blir lite storre!!!!!!!!!!!!! tycker ni ska komma i feb till florida. da kan vi aka till orlando och leka barn allihop. da gar oxa mitt visa ut sa da kan vi aka hem tillsammans. later val som en bra ide?????
P.s du klarar dig jattebra utan snus!!!!! sa de sa!!!!
Kram kram

2008-04-23 @ 23:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0