Bara dimma i blekinge

Jo som sagt, i onsdags var jag uppe i Långed för min morfars begravning. Jag har aldrig varit på någon förut, tack och lov. Det var en fin stund i kyrkan. Ovanligt att se hela mors släkt samlad bara, det var ett tag sedan.

Sedan på kvällen åkte jag, mor och syrran hem till mig. Vi slappade i soffan och somnade tidigt. För igår åkte vi mot Karlskrona på morgonen. En bilfärd på 40 mil med en fullproppad bil i saker plus en 7 månaders bebbe, hur gick det undrar ni säkert. Men det gick jätte bra. Bara att muta D med lite gröt på burk om han blev ledsen. Det blev han dock bara två gånger och sov och lekte så snällt hela vägen. Vi körde efter gps:en, den visade oss en väg vi inte skulle ha tagit annars. Men vi var inte oroliga, var ju bara att köra som den sa. Men 10mil innan vi var framme så la den av, skitgrejer.. Men som tur var började Karlskrona skyltarna dyka upp.

Vi packade upp och gjorde iordning osshär hos syster, slappade, busade och jag käkade mitt pulver. Har nu gjort det i en vecka, gått ner 4 kg! Helt ok måste jag säga. Men då jag varit så extremt duktig käkade jag några toffifee kolor och bytte ut två påsar mot räkor i kväll. Grejen med påsarna är att man bara ska få i sig 800kcal om dagen, så jag käkade två påsar och sedan köpte jag räkor "för 400kcal". Nice nice, jag som trodde jag aldrig mera skulle äta det efter förra veckans räkfrossa.

I morgon ska vi ut på stan en sväng, jag har egentligen inte råd att köpa något men kommer väl som vanligt att hitta något till Dennis. Han har nyss fått en jätte fin vår jacka med matchande mössa, vantar och skor. En riktig hottie är han i sin vagn nu!
Min sambo tyckte att Dennis måste tro att vi gått i sär nu när han bara träffar oss en och en nu för tiden. Stackaren, det får han ju inte tro ;-) Han saknar sin pappa, det märks. Han blir lite kinkig vid den tiden E brukar komma hem och busa och pussa honom. Men vi kommer ju hem på måndag, sen ska vi inte iväg på länge..!!

Nu får jag gå ut och vara lite social med mina nära och kära! Trevlig helg!

Marie:
Ingen fara att du inte kom, du får ju komma när du vill! Hör gärna av dig när du är i gbg så vi kan ta en fika. Jag kanske kommer på H:s tjejmiddag, men har inte bestämt mig. D börjar babysim morgonen efter och jag får se om jag orkar köra hem på kvällen eller hur jag gör.

Moster P:
Vet att du är inne här och läser, vet också att du har mycket att tänka på. Men du får gärna svara på mitt mess som jag skickade häromdagen. Hälsa J på hennes födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0