Första jobbiga natten

Inatt har D varit riktigt busig.. Han vaknade vid tolv som han brukar och fick sin mat. Men han nöjde sig inte med 60-70ml som han brukar äta utan han tryckte i sig hela 90ml. Efter det vägrade han att somna.. Direkt man la ner honom så började han att gny, hicka, hosta, skrika och bara föra en massa oljud. Omöjligt för mig att sova då, speciellt när det lät som om han hade slem i halsen. Så det var bara att plocka upp honom och gå runt i lägenheten en stund. Han somnade på armen och jag gjorde et nytt försök att lägga honom i sin säng.. Men efter fem minuter blev han orolig igen. Så här höll vi på tills klockan blev halv tre då E fick nog och la sig i soffan så pojken kunde sova brevid mig. Vi vågar inte ha honom mellan oss i fall man rullar över honom, men om en sida av sängen är tom så får vi plats.. Så jag bäddade ner honom bredvid mig och låg och pillade och klappade honom på huvudet tills han somnade vid tre.. Jag var helt slut, första gången han vägrat att sova. Men vi tror att han blev så fruktansvärt mätt att han fick ont i magen.. Så nu sov han istället tills halv åtta då E tog hand om honom så jag fick sova. Så sen när man väl vaknat så tyckte man att "det var ju inte så farligt, han somnade ju tillslut" Ha ha man är rolig på det sättet, man glömmer fort.

Vid tio skulle två "home stylare" komma och göra iordning våran balkong. Den står helt tom nu och det är ju inte så roligt att ha det så på en visning. Så de var här och grejade en stund, sen så började vi att dammsuga och plocka bort lite prylar då fotografen skulle komma och fota vårat vackra hem :-) Så i morgon kväll eller på fredgan kommer lägenheten ut på hemnet. Ska bli roligt att se hur bilderna blev!

RIngde även och skrev in Dennis på bvc i morse. Vanligtvis så får man ju hembesök första besöket men pga att de har flyttat och håller på att komma iordning bad de oss komma dit. Inga problem då det kan bli en fin tur med barnvagnen. Så på fredag får vi se om han lyckats gå upp något i vikt. Vi ska även till familjerätten på fredag, de ska fastställa att E är fadern. Löjligt att man måste och dit och bekräfta det, men men, pojken kan ju inte få Es efternamn förrän det är gjort.

Båda mina pojkar ligger nu och sover, egentligen borde väl jag också ta en liten tupplur, men jag har köpt Liza marklunds nya bok och kan inte sluta läsa den. Var bara tvungen att ta en paus framför datorn..
Men nu har jag pausat tillräckligt, så hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Moster!

Hihi ja nu börjar de riktiga familjelivet hihi.. puss

2007-10-03 @ 17:49:09
Postat av: Sofia Aronsson

Heeeej Callo!
gud GRATTIS GRATTIS GRATTIS till pöjken! va roligt för er! :D
Ja blir litte avis nu ;)
va söt han e då...hoppas allt går bra me han, och er!!
STOR KRAM

2007-10-04 @ 09:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0