En helt vanlig dag, sedd med Dennis ögon

  • 23:00-00:30
    Jag ligger i soffan bredvid mamma. Jag har ont i magen och är bara tyst när hon håller mig i handen och masserar min mage. Jag passar på att bajsa så hon får byta min blöja. Jag vägrar ligga i min egen säng så vi hamnar i soffan framför tvn igen. Tillslut så somnar vi båda två.
  • 02:30-03:00
    Jag har legat och gnytt ett tag men ingen hör mig så jag tar i för kung och fosterland! Äntligen vaknar mamma och går för att värma min mat. Jag käkar 100ml i soffan, men sen så somnar jag i min säng och morsan däckar i hennes.
  • 06:00-06:30
    Jag är återigen hungrig, men jag behöver inte skrika denna gången då maten kommer fram anska snabbt. Jag får min blöja bytt och tackar mor genom att äta nytt rekord, 140ml! jag somnar snällt om igen lyssnandes till morrongänget på radion. Mamma sätter på diskmasknen då alla flaskor är smutsiga.
  • 09:30-10:00
    Jag skriker som en galning då det är 500grader i min säng! Mamma tar in mig på toa för den dagliga rengöringen. Jag är inte smutsig men nu när jag börjar bli tjock har jag en del veck och jag lyckas alltid samla smuts under armhålorna.. Jag har fått värmeutslag över hela huvudet, dumma sol som lyser in i sovrummet på morgonen! Jag får även lite mat men är inte så hungrig
  • 10:00-10:30
    Jag ligger i bara blöja i mammas säng och busar. Jag skrattar, nyser och hickar omvartannat.. Jag känner även att jag skulle orka de sista i flaskan så jag äter upp det också plus mina AD droppar
  • 10:30
    Jag får ytterkläder på mig och vi går iväg med vagnen en sväng i det fina vädret
  • 13:00
    Vi kommer hem från promenaden, och tur var det för det kurrade i magen. Jag käkade i mammas knä sen somnade jag på mage i min säng.
  • 14:15
    Jag vaknar och mamma trodde jag hade ont i magen eller nåt. De tog henne 20minuter att fatta att jag var hungrig ugen. Ibland orkar jag inte vänta 3-4 timmar utan vill äta oftare. Efter maten ville jag inte sova utan låg i mammas knä medans hon läste tidningen. Efter två timmar somnar jag äntligen efter att magen slutat göra ont och jag fick uträttat mina behov..
  • 16:15
    Jag vaknar av att det bubblar i magen men ut kommer bara luft. Jag lugnar mig i pappas armar och pappa tycker att jag ska bada. Efter badet är han snäll och ger mig mat. Mamma tyckte det var bra att jag badade för då kunde jag ta på mig nya kläder. Hon är rolig när det gäller kläder, helst skulle hon byta på mig 3 gånger om dagen! Jag busar lite och umgås med pappa innan jag somnar vid 19:30.
  • 22:00
    Jag vaknar av hunger, pappa har nyss lagt sig så mamma fixar maten. Men efter maten är jag ändå inte nöjd så hon får blanda mer. Jag äter återigen 140ml. Jag somnar på mammas axel när jag ska rapa men vaknar några minuer senare av en jäääääääätte rap! Efter det så vill jag inte somna igen. Jag har jätte ont i magen! Jag spretar med benen allt vad jag orkar och drar upp knäna mot magen, det går inte över! Mamma är snäll och går runt med mig på armen. Det känns bättre när jag blir buren och vaggad samtidigt, då glömmer jag liksom att jag har ont. En och en halv timme senare somnar jag äntligen på mammas arm, tur det för jag tror hon började få träningsvärk! Så nu ska jag sova i min säng och mamma ska också sova. God natt på er och ni ska veta att mina dagar inte alltid ser ut såhär, oftast är jag jätte snäll, men man kan inte hjälpa att man får magknip ibland!

Ni får även en bild på mig i en av mina nya utstyrslar, se så tjock om kinderna jag börjar bli!

image80


Kommentarer
Postat av: Moster!

Vilken tuff dag du verkar haft, inte roligt med magknip. Duktig du är som äter så mkt så du börjar bli lite rund.. tss.. Kram på deii lille Dennis! :P

2007-10-26 @ 08:24:47
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0