Det blir inte alltid som man tänkt sig :-)

Idag vaknade jag återigen pigg och alert till strålande solsken! D är lite kinkig på morgonen, men det händer alltid vid 04, och det är ju som ni vet pappas tid, så jag kan lugnt somna om. Så lyxigt, he he.
Idag hade vi bara ett BVC besök på schemat, men jag hade även tänkt komma iväg till backaplan för att köpa mig en jacka.. Nu blev det inte riktigt så, men först ska ni få höra vilken stor kille vi har! Han vägde hela 3610g! Gått upp över 300g på en vecka. Han är hela 53cm lång och enligt bvc sköterskan ett riktigt A-barn. Ha ha klart att han är! Hon hämtade även in två andra sköterskor så de skulle få se vad duktigt han växt, över ett kilo sedan första besöket 5oktober! De berömde honom och sa att det verkar som att han trivs aldeles utmärkt hemma hos oss. Oj oj vad stolt man blir ;-)

Jag tog faktiskt bilen ner dit idag.. Jag skulle se om stolen passade i min bil då vi ska åka till stationen på fredag för att hämta min kusin och nästa vecka ska vi in till stan till min "graviditets barnmorska". Den passade perfekt i min saabina. Jag hade då tänkt gå till backaplan eftersom det var så fint väder, men bangade.. Hemsk människa man är.. Men när E kom hem så åkte vi, de dumpade mig och körde vidare till farmor. Nu skulle jag dock BARA ha en vinterjacka till mig.. Det blev den här:

image79

Nu skulle jag varit nöjd, gått till Dennis farmor och druckit en kopp kaffe.. Men man ska ALDRIG lämna mig ensam bland en massa affärer med ett kort med pengar på.. Jag råkade visst gå in i både en, två och tre affärer till.. Som helt oväntat sålde baby kläder.. Dumt mycket dumt.. Efter en timme kom jag ut med fyra påsar med detta innehåll..

image78

Som tur var stängde en affär precis innan jag gick in, annars hade det säkert blivit ännu mera.. Varför har ingen varnat mig om att man inte kan se ett sött/tufft/fint klädesplagg i storlek 50 utan att köpa det? Men nu vet jag till nästa gång, jag har lärt mig att det går ganska snabbt att spendera 1000kr på kläder till Dennis! Jag tror dock inte att jag någonsin kommer kunna sluta handla till honom, tänk er bara, hur kommer det gå, då jag nu bara är inne på den minsta storleken som finns? Oj oj vill inte ens tänka på det ;-)
Jag märkte även att nu börjar affärerna med sina "julsaker". På coop var det fullt med tomtar, ljus och inslagspapper. Jag som ÄLSKAR att köpa julklappar! Men det värsta är att jag brukar alltid börja ganska tidigt att shoppa klappar.. Sen åker man ju in till stan ett par gånger, så om jag köpt en julklapp till t.ex. syrran i början av november så har jag glömt bort den i mitten av december och köper en till, eller så hittar man en bättre.. Så därför brukar det bli ganska många. Ha ha men det är bara jul en gång om året och jag älskar den, så det kommer jag inte trappa ner på!

Nej nu ska jag lägga mig.. Inte göra om misstaget från igår. Då gick jag in och la mig två timmar efter pojkarna, och då kunde jag inte sova. Jag tänkte hela tiden "Men Dennis vaknar ändå snart för att äta, då är det ingen idé att jag sover i 30 minuter" Men såklart så vaknade han inte, utan sov några timmar till, medans jag låg där och väntade.. Nej nu ska det bli ordning, nu ska jag gå och sova, vaknar han så vaknar han, bättre med 30minuters sömn än ingen alls :-)
Natti natti

Kommentarer
Postat av: madde

Ja du är juh helt galen du.. :P Nu ska jag snart iväg på "interjuvn" :) Puss

2007-10-25 @ 08:17:09
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Sofia, nyfiken bloggläsare

Visst kan man inte hejda sig när man väl står där i barnklädesaffären... Och dom är så fina i allt, till skillnad från en själv!

2007-10-25 @ 21:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0