Blod, svett och tårar

Dagen idag har bara susat förbi. har egentligen inte gjort särskillt mycket. När man har en tid till BVC på eftermiddagen så gör man ingenting på förmiddagen.. Det är ett helt projekt att gå någonstans. Men rutinerad som jag är så låter jag saker ta sin tid. Jag har förstått att allt tar lite längre tid när man har en bebis, men jag har slrig kommit försent till något i hela mitt liv, och tänker inte börja med det nu!

Jag vaknade i alla fall runt nio och slängde in en maskin tvätt. Direkt när man inte tvättat på några dagar så blir tvättkorgen proppfull, hur det nu är möjligt.. Men dagen började med att jag blev förbannad.. Jag tog på mig min gamla vita uppsala college tröja, och hade glömt att jag hade rivit på mina eksem i armvecken så de blödde för fullt.. Så när jag drog på mig den så smetade jag blod på armen och magen.. Suck.. Bara att slänga den i tvätt direkt och hoppas på att de går bort. Nu är detta ingen tröja jag går i ute, utan en mysig och varm tröja att slappa i hemma, men ändå! Jag fortsatte pyssla runt och dansade lite till musiken på radion :-)

När klockan blev två, började jag försiktigt förbereda oss för promenaden. Vi hade tid hos BVC klockan tre, och naturligtvis hade D käkat runt halv tolv. Detta betyder då att han blir hungrig igen vid halv tre och då skulle vi ju gå! Så det var bara att göra iordning vagnen, ta fram hans ytterkläder och värma lite mat.. Kanske skulle man kunna tvinga i honom några mililiter redan kvart över två så han slapp bli ledsen på vägen eller när vi väl kommit fram. Sagt och gjort, han käkade lite.. Typ 40ml.. Det räcker inte länge men han somnade direkt jag la honom i vagnen.. Han älskar att åka vagn! Han gnyr direkt den står stilla, det ska gunga och röra sig hela tiden helst! Min tidsplan var att komma iväg halv tre, för det tar ca 20 minuter att gå. Nu kom vi utanför dörren fem över halv! Panik fick man, "komma i tid" galen som man är.. Så det blev en rask och hurtig promenad, och i den värmen och solen som var det omöjligt att inte bli svettig! Men men, ingen som bryr sig om man kommer in med lite lökringar under armarna på BVC tänkte jag :-) Vi kom i vart fall i tid! Hela 8 minuter!
Vi pratade inte om så mycket idag, utan tog en vikt. Stora killen väger hela 3300g på sin 6veckors dag!

På väg hem skulle jag köpa NAN, popcorn och grönsaker.. Men kom hem 600kr fattigare.. Hur gick det till kan man undra.. Det råkade visst bli lite mer saker.. Plus ett kilo färska räkor, aioli och baguette.. oooppss..

Precis när jag skulle stänga dörren efter vår hemkomst kommer E i svalgången. Han skulle ta en snabb dusch och åka vidare till Åby, därför köpte jag räkor som jag skulle njuta av här på kvällen..  Det var sjukt gott måste jag säga.. Lite aioli är man väl värd när man promenerat i sånt snabbt tempo! :-)

Efter jag käkat upp nästan alla räkorna la jag Dennis på min mage och vi såg på sjukhuset på trean. De visade bland annat en förlossning idag. Och helt utan förvarning, precis när de tog hennes nyfödda pojke och la honom på hennes bröst började jag lipa! Oj oj va tårar det kom, jag kände bara en total lycka, D låg ju på mig precis så som på tvn. Jag fick ju aldrig uppleva en "riktig" förlossning, jag fick inte upp honom på bröstet direkt han föddes, men jag hade ju honom där nu och han kan ligga så hur mycket och hur länge som helst! Han är hemma hos oss och han är bara vår. Så jag antar att det var därför det kom lite tårar, eller så är man bara lite mer känslig som mamma :-)

Nu ska jag lägga mig på soffan för att läsa gt, sedan ska jag bädda rent i sängen och ta en dusch innan jag lägger mig. Det är ju sååå skönt att lägga sig nyduschad i nytvättade sängkläder! Hej så länge och här kommer dagens bild på galen pannan Dennis som aldrig ligger still!

image74

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja visst är de nice, va stökig de ska du säga.. ha ha.. pussar

2007-10-18 @ 21:11:38
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0