Långeds besök och framtids tankar

Vi åkte hemåt till Långed igår vid 12. Dennis sov hela vägen och var jättesnäll hela tiden vi var där. Han fick ligga hos både mormor, morfar och gammelmormor. Sen var vi även och hälsade på gammelfarfar. Mamma hade gjort smörgåstårta, det var fina grejer de! När klockan närmade sig sju åkte vi hem. Fy vad tråkigt att det är så mörkt ute nu på kvällarna. Hoppas det kommer mycket snö i år så det blir lite ljusare..

Dennis hos morfar och gammelmormor:

image87

image88

D sov även hela vägen hem. När vi stannade för att tanka vaknade han. Det är tydligen inte kul att bilen står stilla.. Väl hemma käkade han och fick på sig pyjamasen. Nu var han INTE trött. Klart att han ville vara vaken lite när han varit så lugn hela dagen. Men både jag och E var jätte trötta så jag la D i hans säng och själv la jag mig för att läsa. Jag trodde det skulle bli stora protester men han låg så snällt i sin säng och tittade på sin nalle med ett rött hjärta. Lite då och då flyttade jag nallen och han följde med sina ögon och fortsatte att stirra. Jag tror han fortfarande var vaken när jag somnade.. Han skötte sig utmärkt även i natt och jag är utsövd och pigg. :-)

Idag fick han ha en ny body på sig, tuff va?

image89

Idag blir det första passen på gymmet. Det blir 60min spinning och 30min mage/rygg. Jag vet att jag kommer att vara helt slut efteråt, men det är det värt! Idag är det 1 november och min väg till att vara svinsnygg i bikinin till sommaren har startat ;-)

Har sett på nyheterna nu det senaste att svenska forskare troligtvis har kommit på ett vaccin mot HIV. Då jag är naturvetare och väldigt intresserad av medicinforskning, då jag ville bli medicinforskare för några år sedan, ser jag det som ett stort framsteg inom forskningen. MEN jag vet att jag nu går emot vad jag nyss skrev, men jag vet inte om det egentligen är så bra.. HIV/AIDS är väldigt utbrett i världen och dödar runt 3 miljoner människor om året, jag vet att det är en hemsk sjukdom, men jag kan inte sluta tänka på att det kanske inte är så bra för välden om denna sjukdom blev utrotad. Vi är över sex miljarder människor på denna jord. Om HIV försvinner kommer befolkningen öka avsevärt varje år. Jag säger inte att jag önskar ens min värsta fiende denna sjukdom, men sanningen är att det måste dö folk hela tiden. HIV dödar många och befolkningen kan inte öka lika fort som den annars kunde gjort.
MEN om vi nu får bort HIV tror jag att det kommer komma något annat som håller tillbaka ökandet av befolkningen. Jag menar, HUR MÅNGA människor kan det egentligen få plats på jorden? Någon gång kommer det att bli för många.. 
Jag är som sagt naturvetare och tror inte på Gud. Men jag tror på NÅGOT. Något måste göra så att inte jorden går under, kanske därför det är så många naturkatastrofer som skördar fler offer än vanligt nu för tiden. Eller så dör så många i naturkatastrofer bara för att det finns folk ÖVERALLT! Det har hänt katastrofer i naturen under hela jordens liv..
Jag vet inte vart jag vill komma, men jag är bara rädd att jorden snart är överbefolkad och att något hemskt kommer att hända. Jag är inte rädd för min egenskull, utan för min framtida barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det kan vara pesten som dödar flera miljoner och utrotar hela länder eller helt enkelt ett tredje världskrig. Jag vet som sagt inte, det får framtiden utvisa, men någongång måste det ta stopp..

Slut för deppigheter och flummiga tankegångar för idag, nu är det matdags!
Hej hej

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej kortet är ifrån höstmarknan iår så det är ungefär en månad gammalt. Hoppas du hade en bra dag i dalsland.

2007-11-01 @ 19:32:10
URL: http://holms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0