Hej hej hallå bloggdagboken!

Nu har jag inte uppdaterat på länge igen. Men jag försökte faktiskt göra det tre dagar i rad men sidan fuckade sig varje gång! Blir ju vansinning varje gång de händer..!

I måndags var vi i Angered, öppna förskolan hade heldag. Det bjöds på fisksoppa med pressad potatis och sallad. Till efterrätt fick vi ananaspaj och glass, mycket gott! Dennis var jätte trött och sov hela dagen.. Ha ha medans de andra barnen var sura och griniga, ammades och gungades fram och tillbaka hela dagen. ;-) De var all lite avundsjuka på min snälla pojk. Han vaknade dock exakt var tredje timme för att lapa i sig lite NAN.. :-)

På tisdagen gjorde vi inget speciellt vad jag kommer ihåg.. Vi åkte till forum på bäckebol. Det är INTE lätt att bära D i sitt babyskydd, två stora konsumkassar och ett STORT paket blöjor fram och tillbaka från bilen, det är ett som är säkert..

På onsdagen kom det avier, så det vara bara att åka till hemköp. Vi skulle tagit vagnen men det ösregande ute så det fick bli bilen i alla fall. Det var inte lättare då, babyskydd, hemköpskasse och två ganska små och ett STORT paket.. Oj oj jag kommer att kunna deltaga i Sveriges starkaste mamma snart.. Hemma så blev det att packa in några paket så E inte kunde tjuvkika.. Tänkte åka med till bowlinghallen på kvällen men jag stannade hemma för att pyssla!

D sov så snällt natten till torsdag, käkade 20:30, 02:30 och sen vid 09:00. Så man fick några timmars extra sammanhängande sömn. Han brukar sova runt sex-sju timmar i sträck varje natt nu så det är skönt!

Igår var jag till allergologen på Sahlgrenska. E hämtade oss hemma och körde mig dit. Han och D stannade och sov i bilen medans jag var inne, latmaskar.. De sa inte så mycket nytt dock, jag fick göra konditionstest och lungtest. Allt var super, hur det nu kan vara det då jag inte tränat ordentligt på typ två år.. Jag sa som vanligt att medicinerna inte hjälper, min näsa rinner ju konstant. Men det har den alltid gjort så jag är mer än väl van vid detta.. Men det vore skänt att få det att sluta.. Inte så roligt att snora dagarna i ända! Han sa även det som jag sagt i ÅRATAL till folk som säger till mig att jag ska snyta mig! DET HJÄLPER INTE! För det börjar rinna 30 sekunder efteråt i alla fall, HA HA HA säger jag till er..! ;-) Han tittade i min näsa och sa att ena näsborren var helt tät, jag fick ingen luft genom den, inte konstigt att jag aldrig lärt mig andas med näsan då.. Så jag fick en remiss till öron/näsa/hals läkaren som ska kolla mina polyper. Kanske de hjälper om de avlägsnas?

Efter läkarbesöket körde E mig och D till Lina. Vi skulle baka lussebullar, det gjorde vi också men det tog sin lilla tid! ;-)
Lina tog lite kort och vi snackade skit som vanligt. Mysigt mysigt. D och Ilean tog en välbehövlig sovstund medans vi bakade

image122

Dennis sover som vanligt med munnen öppen och ser ut som en liten fisk :-)

De gjordes försök till att ta lite julkort.. Men D är som jag sagt tidigare, inget fan av att bli fotograferad.. Direkt kameran kommer fram blir han sur, när man tar bort den ler han som en galning..! Få se om ni, mina kära och nära, får något julkort på D i år ;-)
Så här söt blev i alla fall Ilean i sin tomtedräkt!
image123

Det blev så varmt av bakningen och av klädbyten och fotografering så de fick lufta sina knubbiga kroppar lite!

image124

Det skiljer, som jag sagt förut, en dag mellan pojkarna. Just nu väger Ilean 2kg mer än Dennis men på denna bilden ser det ganska jämnstora ut!

Idag är det städning på schemat. Nu vaknade busen och är nog lite hungrig. Ha det nice så länge, over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0