BVC och postorder shopping

Igår slappade jag och D i pyjamasen til elva.. Sen skulle vi iväg till BVC. Det spöregnade ute så vi fick ta bilen. Vi pratade om att han inte bajsat sedan i tisdags och hon bad mig klä av honom samtidigt som hon kollade upp lite nummer angående extra vaccinationer. Sedan säger hon, "Om han börjar få ont  magen eller spänd buk kan du ge honom plommonsaft" Direkt Dennis hörde ordet plommansaft så bajsade han på skötbordet.. Ha ha man kan ¨då anta att han absolut inte tycker om plommon.. Vi vägde honom och nu väger han hela 4355g! Han växer som en galning, snart är han uppe på normalkurvan. Hon flyttade fram hans 3månaders vaccinationer till början av januari då han fortfarande är liten. Hon tog ingen längd, vi ska ta det nästa gång. Nu ska vi börja gå dit varannan vecka eftersom allt flyter på så bra. Jag visade även Dennis tunga då jag tyckte den var vit. Hon trodde inte att det var torsk men vi kunde ändå skölja munnen med vatten och bikarbonat efter måltiderna och se om det försvann.

Sedan gjorde vi inget speciellt i går. Vi var alla tre väldigt trötta och somnade vid nio. Det var längesedan jag la mig så tidigt! Jag kan bjuda på lite bilder i alla fall:

image106
Nya hängslebrallor, lite stora fast det är storlek 50.

image107
Lilla busen, han har masat så med huvudet så håret skavs bort! Nu har han bara en massa långt hår i nacken.

image108
Han är ingen fotomedell direkt, väldigt svårt att få fina kort. Han sprattlar och gör grimaser hela tiden!

Idag har vi busat i flera timmar. Jätte kul att han är vaken så länge åt gången. Jätte jätte svårt att få honom att le dock. Men han gråter ju inte heller så..

image109

Dessa kläder blev det att jag behöll tillslut.. 1 par svarta lite tjockare leggings, 1par randiga leggings, 1par bruna "fin strumpbyxor", 1 par svarta finbyxor, en lila tjock kofta, en kort jeans kjol, en rutig omlottkjol, en lång mörkblå collegetröja, en svart klänning, ett nattlinne, 2par benvärmare gråa och svarta, bäddset till dubbelsängen, en blå kamouflage body och ett set finkläder till Dennis. Ha ha så nu har jag lite nya kläder i vart fall.

Dennis höll upp huvudet ett bra tag i morse när han låg på mage. Han blir så arg efter ett tag när han inte orkar längre, gullungen.

Oj oj nu är visst maten färdig. Idag bjuder mannen på potatisgratäng och oxfile! I morgon blir det en heldag i bowlinghallen, klubben har klubbmästerskap. De ska tydligen bjuda på räkmacka också, nice! Tar nog med mig både vagnen och bärselen! Hej så länge!

Maria:
Åååhh va roligt, Dennis längtar jätte mycket ;-)

Kommentarer
Postat av: Maria

GUD vad lik Emir han e pa korten. speciellt det oversta!!!!
kram kram

2007-11-10 @ 17:19:21
Postat av: Madde

Det blev en del kläder ändå ja.. hihi..
Tss va söt han är.. Ska bli kul att umgås med han en helg. Är ju dock en månad dit men ändå. :D
Puss

2007-11-10 @ 18:24:41
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: LINA

fan vad kläder det blev! haha.
jo han är visst fotomodell. gullunge gulligull.
kramkram.

2007-11-11 @ 14:57:38
URL: http://smalandrockar.blogg.se
Postat av: LINA

by the way... så skönt att han skitit nu:)

2007-11-11 @ 14:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0