Shopping!

Oj oj redan lördag.. Fast jag trodde det var lördag redan igår så jag är nöjd.
I torsdags kom min mor på besök. VI käkade god lax och slappade framför tvn. Hon tvättade även våra fönster och pysslade runt lite. Ni vet hur mammor är.. Sedan var det öppen visning på Hildedal, så vi åkte dit för att mor ville se och jag behövde friska upp minnet om hur det kommer se ut. Så nu har jag ännu mer att tänka på då jag trodde att jag hade bestämt allting redan.. Men nu har jag ångrat mig angående en del saker. Men men jag har all tid i världen just nu känns det som, ungefär som när man skulle skriva uppsats i skolan och väntade inte i det sista, helst natten innan inlämningsdatum, innan man började skriva..
E var under tiden och bowlade, säsongen börjar väl snart.. När han kom hem spelade vi lite kort och bara softade. Mor sov över för i går drog vi till Ullared. Jag har bara varit där en gång när jag var pytteliten, så vi tänkte att vi kan åka dit en sväng innan jag blir alltför tjock! Så vi åkte dit och trots all varningar om att åka dit då det är för mycket folk, speciellt en lönedag och fredag i juli, så var det ganska lugnt. Ingen kö och man kunde strosa runt med sin kundvagn längs hyllorna utan att bli irriterad av att det var för mycket folk. Jag hade tänkt fixa en del till bebben och det kan man väl säga att jag gjorde.. Handlade som en galning.. babysitter, skötbädd, lakan, madrass, kudde, bärsele mm. MEN jag köpte hur mycket kläder som helst.. Kan inte låta bli, det finns ju sååå fina babykläder.. Jag som sagt att jag inte ska köpa mer kläder redan innan.. oopss, men man kan aldrig ha för mycket eller hur? ;-)
Så nu ska jag lugna mig med inhandling ett tag.. Det är så roligt att handla, men om jag fortsätter i den här takten kommer det bli omöjligt att få plats i våran lägenhet ;-)

Mor sov över även till idag och igår kväll vid 22:30 åkte E med en polare till Holland. Ja ni läste rätt.. Åkte, med BIL! Bara ca 100mil.. Dom är inte kloka.. Men är man ett brajjen fan så är man väl.. De ska möta något jäkla lag i Utrecht i morgon. Han ringde i alla fall förut och efter ca 12h biltur så var de frammi i Amsterdam.. Hoppas han shoppar något till mig idag nu då, det var enda anledningen till att han fick åka. Ha ha 
Jag och mor har idag varit på backaplan en sväng, hon skulle handla någon 18års present till kusinen, sen åkte vi till Biba och där köpte hon ett matbord med stolar.. Så ni kan väl förstå vart min köpmani kommer ifrån ;-)

Nu har hon precis åkt och jag är jätte trött så jag kommer antagligen somna framför tvn.. Lånade några filmer från syster och en av dom skulle tydligen vara lite scary.. så den får jag se nu medans det är ljust, annars kommer jag aldrig somna ensam i sängen i kväll!

Tänker alltid när jag läser något intressant eller konstigt att jag ska diskutera det här på bloggen, men varje gång jag sätter mig för att skriva så kommer jag aldrig på något roligt ämne.. Så än så länge får det handla om min vardag, hoppas ni nöjer er med det :-)

Slänger in en sommarbild från kroatien, tror det behövs i dessa regniga dagar..

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0