Kommer inte på någon rubrik idag

Fuck fuck fuck! Det är nog Gordon Ramsays mest sagda ord i tvserien "Hells kitchen". Jag och E har fastnat framför den jäkla serien i snart två veckor nu, måndag-torsdag klockan 19:00. Ha ha Den är faktiskt jävligt rolig. Man har sett Gordon i en mer seriös serie på svt i "elaka kocken" där han försöker rädda restauranger som håller på att kursa. Nu i hells kitchen är det mest skrik och show, men ändå underhållande! Han är min nya idol för tillfället ;-)
Jag följer inte så många serier på tv längre, det gick inte när man jobbade två skift. Sen är det roligare att se dem på dvd utan reklam och med engelsk text då svensk text ofta blir så jäkla kasst..

Idag har jag i alla fall äntligen, efter ett ivrigt letande, fått tag i den liggkorgen jag vill ha till barnvagnen.. Jag blev tipsad om att beställa den från en holländs sida, eftersom de svenska babyaffärerna inte kunde beställa den åt mig! Jag satt och grubblade ett tag på den holländska sidan om var jag skulle trycka, men man förstod ett eller två ord per mening så det gick bra, men inte snabbt.. Men sen när jag får min bekräftelse så ser jag en engelsk flagga uppe i högra hörnet.. Då blev jag liiiite irriterad... där hade jag suttit ett bra tag för att inte beställa eller betala på fel sätt, sen går det att få allt på engelska.. Suck.. Men men nu vet jag i alla fall vad kundkorg heter på holländska ;-)

Igår var jag som sagt hos en polare och hennes söta nyfödda pojke. Han var såå söt och snäll! Hoppas våran bebbe också blir de, he he. Men som sagt, självklart fick man reda på saker från förlossningen och tiden direkt efter. Jag fick även se hennes förlossningsvideo.. oj oj.. Det var mycket intressant och jag blev inte mer rädd eller orolig, utan tänkte bara att så behöver ju inte min förlossning bli, hi hi. Nejdå, den var inte så farlig, men man vill ju ha en drömförlossning som går snabbt utan plågor, ha ha. 

Jag har även läst om att i denna vecka som jag är i nu, vecka 27, så är det mest troligt att strior på magen börjar komma, om de kommer alls. Jag vill INTE ha magen full i bristningar.. Jag spricker/klipps hellre under förlossningen, för det läker ju i alla fall.. Men att ha magen full i bristningar som om man har tur, blir lljusa efter ett tag, men syns ändå väldigt väl. Varken mor eller mormor hade några och det är genetiskt så jag hoppas hoppas att jag inte får några heller.. 

Idag har jag pysslat med tapet/färg och kakel till det nya huset i flera timmar. Så svårt att bestämma sig. Jag har hittat jätte bra sidor där man kan ladda ner program och  bygga upp allt precis som man vill ha det och sedan prova alla olika kakel, tapeter och färger. Köket är redan klart, bebbens rum har jag ett humm om hur jag vill ha det men resten är skitsvårt.. Det är så tråkigt om man ska ja vitmålade väggar i alla de andra rummen. 

Jag har kommit på att nu under sommaren läser och ser jag alldeles för lite på nyheter. Jag läser inte ens gp:n som kommer varje dag.. Tycker bara det står elände ändå. Zappar runt lite på texttv, men inte mer än så. Hmm, jag får nog skärpa mig lite.. Som nyss på tv:n sa de något om en flygplans olycka i brasilien, herregud jag har noll koll! 

Resten av veckan kommer nog bli ganska lugn.. Ska troligen träffa en tjej för fika på fredag, kanske lite grillkväll på lördag men sen inget bestämt. Vill gå på bio nu också innan magen blir alltför stor, och man inte kan sitta bekvämt. Jag fick ett biokort av fabriken innan semstern laddat med 170spänn, så de kan jag ju använda. Vill se Transformers, bara för att jag tror den kommer vara sååååå värdelös! Jag såg alltid på de tecknade barnprogrammet när jag var liten. Jag gillade ju "kill serier" som Transformers, He-Man, Batman och Silver Fang. Jag har aldrig heller varit en tjej-tjej som sprungit runt i kortkort och högklackat, eller sminkat mig varje dag. Nu sminkar jag mig när jag blir sugen och kan allt springa runt i höga svarta stövlar och kort kjol på någon fest om jag känner för det, men aldrig till vardags. ;-)

Nu börjar klockan blir mycket för mig som sover så dåligt på nätterna, bebben är också vaken och spelar lite bowling och tumlar runt.

Så sov gott och godnatt!

image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0