Jag är inte tjock!!

Idag har jag varit hos barnmoskan igen. Det började inte bra då hon var 20 minuter sen för hon trodde jag skulle komma vid 10:00, inte 9:30.. Så då blev jag lite putt.. Sen så tar hon blodprov för att se mitt järnvärde. Som vanligt ligger det väldigt lågt och hon "skäller" lite på mig om det. Men vad ska jag göra, jag gör allt i min makt för att få upp det! Sen kommer det värsta, hon säger att jag precis ligger på gränsen vad det gäller vikten! Jag var nära att ge henne stryk.. Jag har gått upp 11kg och hon tyckte det var för mycket. Men när jag satt i väntrummet så satt där en massa feta tjejer, som säkert vägde 10-20kg mer än mig plus att de var mycket mycket kortare. Visst har man blivit tjock, men mest om magen, okey, lite över rumpan då. Men inte SÅÅ farligt. Jag hade ju planerat/trott att jag skulle gå upp till typ 100kg innan förlossningen, så jag är nöjd med det jag väger nu.. Dumma barnmorska.. Jag äter ju inget onyttigt heller längre.. Bara frukt och popcorn.. Men men jag skiter i vad hon säger, jag kommer bli smalare än någonsin nästa år. Ha ha det är min plan i alla fall.. Annars såg allt bra ut med bebben, höga fina hjärtljud och bra mått på magen.

Sen var jag tvungen att bli lite gladare så jag åkte till babyproffsen på backaplan för att hämta vagnen. Men där tog det en EVIGHET innan de hittade min vagn. "Någon" hade ställt undan den så ingen personal kunde hitta den på 30 minuter.. Sen när de väl hittat den skulle det ta ytterliggare tid att sätta ihop den.. Men när hon väl kom ut med den så var det ju den finaste vagn jag någonsin sett. Så  fina färger, kan inte säga vilka.. Men snart kanske jag visar en bild ändå.. Tror inte bebbens kusiner eller mostrar läser min blogg så att de kan skvallra till resten av E:s släkt.. Jag får se hur jag gör..

Jag har även väldigt ont av foglossningen och ryggen idag. Det beror nog på att jag masa så mycket igår.. Dammsög och höll på med mat och tvätt hela dagen kändes det som. Jag ska till läkaren nästa onsdag och då får vi se om jag blir sjukskriven. Jag tror inte jag kommer palla att ens försöka gå till jobbet på måndag.. Men jag får se vad som händer.

Igår hade vi svärmor Gunilla på besök, vi käkade köttfärslimpa med potatis och tjötade lite. Sen var vi även tvungna att se finalen på Hells Kitchen.. Vilken tur att Heather vann, hon var bäst. :-)

Aj aj! Nu sparkar Emilia/Sebastian mig rätt på revbenen.. Gör ganska ont att sitta då.. Ja, Emilia eller Sebastian lutar det åt att bli.. Men man kan ju alltid ändra sig.. Vad tycker ni?

Idag är det lite sol, så jag fick ha på mig mina solbrillor i bilen förut, typ enda gången på hela semestern.. Värdelöst.

Nej nu ska jag ta mig lite mat (utan fett!!) och se på tv en stund innan E kommer hem. Har inga roliga bilder att lägga upp då min mobil är helt CP.. Måste lämna in den snart..

Ha de gött så länge!!

Kommentarer
Postat av: Pedge

Tjo Tjockis ;),
Trevlig blogg, hur går det med humörsvängningarna? Emilia är okej men Sebastian vet jag inte ... tyckler då att Sása är bättre.
Tjohej på dig
P-G

2007-07-25 @ 18:33:30
URL: http://pedge.blogspot.com
Postat av: evelina

halloj callo!
kul med blogg! kommer ihåg den gamla goda lunartiden på strömkulle...saknar... hoppas du har det hyfsat i alla fall trots foglossning o annat krafs.
Puss puss

2007-07-25 @ 22:18:11
Postat av: callo

Tack va snäll du är P-G :-P jo, jag är inte alls svajig i humöret, he he fråga E. Jaså du diggar inte Sebastian, men du vet att Sàsa är inte aktuellt, om det nu är en kille får han allt ha ett svenskt namn, he he. Dennis då?
Ha de gött!

2007-07-26 @ 06:35:35
URL: http://callo84.blogg.se
Postat av: Cia

Emilia är okej, men sebastian? Varför inte Emilio? ;) Ha de bra i Swe nu! jag åker ju till magaluf! Puuuuusss

2007-07-27 @ 00:18:33
URL: http://www.ciajanson.blogg.se
Postat av: Cia

Emilia är okej, men sebastian? Varför inte Emilio? ;) Ha de bra i Swe nu! jag åker ju till magaluf! Puuuuusss

2007-07-27 @ 00:18:46
URL: http://www.ciajanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0