97 dagar till beräknad födsel!

Så nu funkar äntligen den här blogg sidan. Har inte kunnat öppna den på två dagar. Nu har vi äntligen kommit under 100dagar sträcket! Känns helt sjukt att det går så fort..

I lördags drog jag då in till Liseberg vid sju och letade upp syster så vi kunde käka. Det var tur att vi hade satt oss inne för precis när vi fått maten så började de ÖSA ner regn. Poff sa det så var alla folk borta :-)
Men sen när vi hade käkat klart så hade det slutat och "barnen" åkte lite fler karuseller medans jag spelade på hjul men vann som vanligt ingenting. Men jag råkade kanske trycka i mig en sockervadd, eller två.. :-)
Sen så åkte vi hem vid halv elva, med en omväg förbi det nya huset så syrran fick se vart de låg. Väl hemma bädde de och sedan spelade vi lite kort. E kom hem lite efter oss men sprang bums i säng ;-)

Så i söndags då så vaknade jag vid nio, väckte odågorna med "Vill ni ha ägg, vill ni ha ägg, vill ni ha ägg, till frukosten?" He he de var väl måttligt populärt, men man kan ju inte sova hela dan :-)
Jag fick gardiner och duk av syrran och karl, sen började vi garnera smörgåstårtan. Den blev så fin så jag ville inte skära i den sen.. Ha ha.

Mor, morbror och mormor kom sen vid ett, då fick jag en blomma, kaktus och nya delar till min blåa höganös servis. Så vi käkade och hade det trevligt tills alla var proppmätta och de åkte hem runt fyra.

Jag och E slappade i soffan resten av dagen till Entourage.

Igår så skulle ju babyproffsen höra av sig om de hade hittat min liggvagn och beställt den. Men när de ringde sa hon att det inte gick att få tag i den längre, utan de fanns andra färger i andra årsmodeller. Men jag vill ju ha den färgen jag valt i en 07:a! SÅ jag blev förbannad och sa att jag beställer över nätet i stället. Sen så frågade jag om sittdelen (själva vagnen) som jag ville veta leveranstid på, men det hade hon heeeeelt glömt bort att fråga. Hon skulle höra av sig idag igen men trodde inte den kunde levereras innan november! Va fan ska man beställa vagn INNAN man blir gravid för att få den man vill ha eller? Så nu har jag hittat en affär i stockholm som troligen har den vagnen jag vill ha på lager. Så vi får väl åka dit för att köpa den då :-)

Idag fyller en polare år och skulle ha en "mini"fest och undrade om jag och E kunde komma. Just nu låter det som en bra idé men man vet ju aldrig hur jag känner mig i kväll då både mitt humör och kropp kan ändras över dagen :-) Igår t.ex. hade jag hur ont som helst, foglossningen gör mig galen! Men vissa dagar är det bättre, som idag.

Jag ska även hem till en kompis och hälsa på henne och hennes nykläckta bebis idag. Han är 11dagar idag tror jag. Fy jag vet att hon kommer berätta en massa hemskheter som jag kommer ångra att jag frågade om senare.. Men men det är ju lite roligt att få reda på hur det går till från en verklig person och inte en bok :-)

Nej nu ska jag ringa affären i stockholm.

Ha de gött så länge!

image16
Erkänn att den är grymt snygg, plus att den smakade underbart. ha ha nog med skryt nu ;-)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken härlig smörgåstårta!!

2007-07-17 @ 11:05:00
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: cia

jag är imponerad! ;) har du sett min fruktkorg?! =)hahaha

2007-07-18 @ 21:49:54
URL: http://ciajanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0