Snabb visit i city

Igår skulle jag käkat middag med en kompis men fick avboka då vi visst skulle till svärmor på fika. Kan inte säga nej till henne då blir hon ju så ledsen.. Konstigt, fast hon bor mindre än tio minuter härifrån så har hon träffat Dennis mindre än mina föräldrar som bor två timmar bort.. Men då ska tilläggas att E inte är den som älskar att åka och hälsa på hos folk, plus att alla göteborgare är så tråkiga, de måste alltid planera sina besök. Aldrig att det bara ringer på dörren och frågar om de kan få en fika. Lite tråkigt faktiskt. Men det får det allt bli ändring på när vi flyttat in i huset, då svärmor bor nästan tvärs över gatan..

Då D sovit över nio timmar tre nätter denna vecka och sju-åtta de andra nätterna var jag nästan säker på att han skulle göra likadant i natt. Men inte. Han somnade runt halv tio men ville ha mat igen runt ett. Men sen sov han iaf åtta timmar och vaknade runt nio. Men jag vaknade pig som en mört vid 05:30!! Det gick inte att somna om heller så jag surfade och läste tidningen innan jag la mig i soffan för att se på något dåligt program.. Sen när D tillslut vaknade var han hur pigg som helst medans jag började bli ganska sömnig.. Men det var bara att busa lite och sedan busa lite till. Inget roligt längre att bara ligga på min arm när jag ser på tv.. Utan han ska stå, sitta eller träna på mage. Han somnade inget heller så när vi åkte in till  stan vid ett för att möta syrran och hennes boy slocknade han en liten stund men vaknade vid två igen. Vi käkade taco buffé och det var väl helt ok. Jag han precis köpa Ugglas nya skiva till E innan deras tåg skulle gå vidare upp mot mellerud. Så det var ett kort men intensivt city besök idag. Jag han titta lite på HM efter en overall i strl 62 men hittade bara en vit. Och jag vill inte ha en vit.. Vill inte att folk ska fråga om den är en tjej eller kille, de ska de kunna lista ut efter hans kläder ;-) Som när jag var på öf i Angered förra veckan, då hade D bara ljusblå kläder från topp till tå. Då kommer rektorn in och frågar om han är en tjej??! Öööhh, nej han heter Dennis svarade jag. "-Jaha, jag undrade bara för att jag klädde ibland mina flickor i blått" Jo men man kan väl ändå ANTA att det är en pojke.. Ha ha dumma tant.. :-)

Nu är E och startar nattskiftet på jobbet och han skulle handla med lite flyttkartonger och en bigmac till mig.. Oopps, skräpmat två gånger på en dag. Men jag känner att det inte spelar någon roll för ända sedan D var en månad och kom hem så har jag vägt PRECIS på hektot lika mycket.. Och då har jag både käkat nyttigt utan att gå ner och onyttigt utan att gå upp. Men jag vill ändå NER 7kg till.. Men det tar vi till våren..

Nu börjar det kännas galet att vi snart ska flytta.. Har bestämt mig att det får ta MAX 3 dagar att plocka upp alla lådor. Sedan ska jag och mor åka och shoppa det som fattas, som t.ex en spjälsäng till D, köksmöbler, gardinstänger osv. Ska bli så fiiint! Sen hur jag ska klara av att städa 122kvm är en annan femma.. Jag som inte är så bra på att städa denna lägenheter ens. Men det får bli skärpning med det också, om D ska börja krypa runt så behöver det inte ligga dammråttor överallt som han käkar upp, eller hur far? Nejdå så farligt är det inte nu, men det kan alltid bli bättre.

Jag skulle koka knäck förut men det var jag tydligen inte så bra på. De ble helt sega, men väldigt goda..! D somnade i bärselen som E hade på sig men vaknade 15minuter efteråt. Så det dumma är att han sover nu.. Så vi får väl väcka honom och bada honom sen. I morgon är det BVC och han kan inte komma dit utan att vara nybadad då hon inspekterar varje tum av honom ;-) Jaha när man talar om trollen nu vaknade den lille herrn i huset eller så drömmer han bara.. Får se om han öppnar ögonen om en stund..

Jag kan skynda mig att bjuda på lite bilder innan han börjar skälla på mig ;-)

image179
image180
Nu lägger jag inte upp en massa bilder när han håller huvudet för att visa hur duktig han är, utan mest för att han då visar sin bästa sida och är otroligt söt! ingen dubbelhaka då inte ;-)
image181
image182
Och två bilder på den glada gangstern!

Hej svej så länge, och kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad menar du med eller hur FAR ?

2007-12-18 @ 08:37:46
Postat av: mor

nu har jag en egen blogg. skrev bara lite i dag.

2007-12-18 @ 19:50:01
URL: http://mormor59.blogg.se
Postat av: Madde

När kommer bilderna på kläderna då?!!? :P

2007-12-19 @ 18:19:56
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0