Så här har min 3månaders dag varit!

Hej hej nu har visst Dennis skrivit en loggbok över dagen igen.. :

02:30: Jag vaknar med ett HÖGT skrik, men ingen hör mig.. Mamma är visst trött fast hon fått sova sen 21, men jag har inte käkat sedan 20:00 så jag är jätte hungrig. Efter ett bra tag fattar hon vinken och vaknar ur sin dvala. Jag undrar om inte mamma också är hungrig, och det var hon tydligen. För hon tryckte i sig 6 saffran gifflar medans jag sörplade i mig mina 140ml NAN. Vi somnar båda om vid 03:00.

06:30 Vaknar jag igen. Mamma tyckte jag behövde byta blöja, och det är alltid lika roligt nu för tiden! Skrattar jämt när jag ligger där, för man kan nästan se upp i mammas hjärna genom hennes stora näsborrar! Vi går tillbaka till sängen och jag får lite mat. Det är hemskt väder ute så jag hoppas att vi ska stanna inne hela dagen.. Helt plötsligt får jag ont i magen och bajsar i min nya blöja.. Bara att åka in på toa och byta igen!

07:10 Jag låg och vilade bredvid mamma medans hon läste och lyssnade på dårarna på morrongänget. Men jag hade lite överskottenergi så jag tränade lite. Efter träningspasset och lite hicka slocknade jag igen.
image138

10:10 Då hade mamma läst klart och jag vaknat igen. Hade visst kommit lite bajs när jag pruttade.. Så in och byta blöja igen! Men de gör inget för jag älskar som sagt att ligga på skötbordet, visste ni att mammas hjärna ser så stor ut så den nästan spricker? Måste vara för att hon lärt sig allt om hur man ska ta hand om en bebis. Jag fick av mig pyjamasen och fick på mig jätte fina nya kläder.
image139
image140

10:30 Nu är det dags för mat igen, jag dricker upp allt på 10 minuter. Då är det dags att busa med mamma lite! Hon sjunger och jag ler, jollrar, står, sitter, rapar och hickar. Jätte roligt! Jag tar även en vända i mitt babygym, det är en jätte rolig filur där som piper när mamma rör den, jag skrattar nästan ihjäl mig! Men mamma vill visst läsa lite i soffan så jag lägger mig snällt bredvid.
image141

11:30 Nu är jag visst lite trött igen, man blir trött av att busa och träna! Jag fick nappen och la mig i soffan på mage för att ta en power nap. Mor börjar blogga, tvätta och äta frulle.
image142

11:50 Nu vill jag inte sova mera ensam i soffan så mor lägger mig i min babysitter så jag kan se något! Men tio minuter senare somnar jag visst igen..
image143

12:30 Dumma hicka! Den väckte mig i min skönhets sömn. Mamma pratar visst i telefon så hon kan inte leka.. Men hon tar upp mig på armen och går runt med mig ett tag. Jag skrattar och ler för hon ser så rolig ut!
image144

13:00 Mamma har visst pratat klart, men ringer min farmor. Vi sitter i sängen. Men nu är jag trött på hennes mobilsnack, jag vill dansa! Så mamma får sätta telefonen på högtalare så hon kan hålla mig med båda händerna, ÄLSKAR att dansa!

14:00 Efter en timmes bus blir jag hungrig igen. Efter maten tränar jag att lyfta mitt huvud och jag klarar nytt rekord! En hel minut håller jag huvudet högt och stadigt, mamma blir så stolt så vi kramas lite. Jag fortsätter att utforska vårat vardagsrum på mage en stund. Får även dansa och höra mammas skönsång lite mera!
image145
image146

15:00 Jaha, nu är mamma trött i armarna så hon lägger mig i min babysitter igen. Jag är inte helt nöjd, men efter fem minuter somnar jag som en stock igen, det är jobbigt att slå nytt rekord. Mamma kan äntligen duscha, städa, tvätta och käka lite..

15:45 Nu får det vara nog med sömn för ett tag, men jag klagar inte, kan ligga och titta runt lite så mamma får läsa klart sin Illustrerad vetenskap, mamma säger att det kommer bli min favorit blaska om några år.

16:05 Nu får hon ha läst klart! Men hon är trött i armarna så jag får ligga i babygymmet, men jag är inte nöjd med de. Har ju redan sett alla prylar idag. Nu är det faktiskt min 3 månaders dag så lite bortskämd kan jag väl få bli? Men jag vill inte dansa heller, jag är visst hungrig. Men det vet inte mamma, hon tror jag är trött. Men hallå? Jag har sovit massssor idag redan.. Efter fem minuters gråt i min säng gör hon ÄNTLIGEN mat! Jag orkar bara 80ml men efter det så somnar jag gott i min säng. Lite ovant, för jag brukar inte sova i den på dagarna..
image147
image148
image149

18:30 Vaknar och gosar med pappa. Mamma är hos Linda och hämtar kort på mig.

18:40 Pappa fattar att jag är hungrig, jag får 90ml i soffan på hans arm. Sedan tar jag ytterliggare ett träningpass. Att ligga på mage måste vara det bästa som finns! Förutom att få nappen doppad i sockerdricka då..
image150


19:15 Mamma är hemma och jag vill inte träna mera. Mamma vill bara mysa, men jag vill dansa!
image151

19:35 Vilar i mammas knä framför tvn, men somnar nästan så hon byter mina kläder mot en pyjamas. Tänkte stanna uppe och se lyxfällan med mamma och pappa men jag somnar i mammas famn igen så hon lägger mig i sängen. Men efter 10 minuter vaknar jag, tji fick dom som trodde jag skulle somna så lätt på min stora dag! Blir inlindad i min gosiga filt och somnar efter ett tag om igen. I pausen lägger hon mig i sängen.
image154
image152

21:05 Dumma mamma! Hon ville ha en sista bild till bloggen så hon tar ett på mig när jag ligger på rygg i sängen. Saken är den att när jag sover på rygg har jag ett öga öppet, måste ha lite koll på vad som händer, så blixten träffar mig och jag blir jätte rädd! Hon får syna sitt brott genom att bära runt mig och trösta mig ett varv runt lägenheten. Men sen förlåter jag henne och somnar äntligen om vid 21:20. Nu har jag tänkt sova hela natten eftersom mamma varit så snäll och busat med mig så mycket idag. Sen så vill jag vara utvilad till i morgon för då kommer moster och mormor. De ska ta hand om mig för mamma och pappa ska tydligen ut på galej, tror det var ett julbord och sen skulle de sova på hotell. Då vill jag vara pigg så jag kan busa med moster HELA dygnet! Natti natti

Kommentarer
Postat av: Moster

Det låter som du haft en trevlig tre månaders dag. :D Bra de att du är utvilad tills i morgon jag lovar vi ska busa.. Puss

2007-12-06 @ 22:33:58
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0