Immun mot alkohol?

Vi åkte som sagt iväg med taxin kvart över fem i fredags. Men jag var tvungen att förbereda mig innan så jag drack två dooleys glas med likör.. Var lite nervös! Det tog en evighet att komma fram, olyckor på alla vägarna i hela stan verkade det som. Men när vi väl kom fram fick vi lite värmade glögg och sedan började folket ramla in. E stod i entrén och välkomnade folket, jag satt upp vid vårat bord tillsammans med svärfar och hans fru. Jag skulle tydligen också hälsa och presentera mig för alla.. Jag som inte alls är rädd av mig.. Ahh! Jag blev kallad Es fästmö och till och med fru! Sakta i backarna nu.. Ha ha men de var ok ändå. Var lite stelt i början av kvällen då jag inte ens hamnade vid samma bord som E.. Men lite senare när alla blev lite rundare om fötterna blev det fest på riktigt! Jag drack två vidriga snapsar och kan erkänna att jag då trodde att kvällen skulle sluta illa illa.. Men jag  fortsatte med X antal white russian, som förövrigt var de godaste jag druckit! Men INGET hände. Visst jag blev lite pratgladare, men inte full. Men men inget att göra åt, jag hade iaf roligt och det var väl det som var meningen!

Vid halv ett hade alla åkt och jag och E var sist kvar. Så vi tog en bulle (E kallar alltid taxi för de, säger tydligen så i huvudstaden, suck) till hotellet. Vi hade fått nyckeln tidigare så vi behövde inte checka in, kanske bra då det var lite svårt att höra vad E mumlade om efter alla hans jägermeister! Hotellrummet var underbart! Typ 30kvm och jätte fint. Men de skönaste var kuddarna.. Hade gärna snott med mig några hem. ;-) Dagen efter hade jag ingen bakfylla, ytterliggare ett bevis på att jag inte blev full. E däremot käkade inte mycket frukost.. He he. Vi badade och duschade och mös runt i de goa morgonrockarna innan det blev dags att checka ut.

E ville laga mat till alla så vi gick till saluhallen. Jätte mysigt att strosa runt lite där. Det blev en kalvstek med tillbehör. (Maträtten fick senare beskrivningen "Dragon och whiskeydraperad kalvstek med råstekt mandelpotatis samt kall limesås") Men på väg dit, gående längs avenyn, träffade mina ögon en guppi affär.. Dum som man är så gick man in och kom ut 700spänn fattigare.. MEN D fick en väldigt stilig outfit till jul.. Ha ha

Vi kom hem och pussade på D som jag saknad som en galning. Vi hade tänkt att åka till Liseberg, men vi var inte sugna. Vi hade även blivit tipsade om en marknad på kungstorget men där var det mest mat! Men mor behövde inhandla lite klappar så det blev kållered i stället! Jag var såååå trött, gick som i en dvala efter syrran som drog vagnen medans mor pös iväg för att handla lite hemliga saker. Jag köpte bara en bok. Men var nöjd med de! Har handlat alla klappar för lääängesedan och någon gång måste jag säga att jag inte ska köpa mer, annars blir det så många.

Vi mös framför tvn på kvällen och käkade toffifee. D hade fruktansvärt ont i magen, det var ju hans bajsdag :-) Men han kom till ro klockan elva.. Mycket senare än vanligt men ok. Han vaknade igen vid halv fem. Men jag var så trött så jag fattade inte att det var Emirs tid.. Så jag matade när jag kunde ha somnat om! Dumt dumt, men snällt snällt..

Sen har vi inte gjort så mycket mer. Packat in alla klappar i mors bil. Men vi tog inte med den till D från farfar. Ingen idé att släpa den till Långed och sedan hem igen.. Men vi var busiga och öppnade den.. Dennis var så nyfiken ;-) Detta låg i paketet:
image155

En FETING stor nalle med tomteluva. Ha ha så söt.

Bjuder på en bild på moster och D också:
image156

Nu är E och D ute på promenad medans jag slappar här framför datorn. Men nu ska jag lägga mig i soffan och läsa min bok. Men vill inte läsa så ofta, för då tar den slut så fort..

Hej svej så länge!
Maria: Va roligt att det är på väg, Dennis är jätte nyfiken! ;-) Ja klart att du får lite hemlängtan ibland. Men vi ses nog snart hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0