Bvc och öppna förskolan

Igår var vi på BVC. Stora killen väger nu 5180kg! Det märks kan jag säga, inte lika lätt att bära med babyskyddet från bilen med honom i längre.. Vi tog bilen för det spöregnade ute. Han var för en gångs skull jätte glad och snäll när vi kom dit. Han log och skrattade åt Ulla-Maj som visade honom lite olika saker. Han blev väldigt facinerad av en mobil som hängde över skötbordet. Får köpa en sådan sen till hans spälsäng. Han jollrade även lite och visade upp alla sina bästa sidor! Ulla-Maj blev jätteglad och imponerad. Så nu såg hon att han verkligen kunde det jag sa, inget påhitt här inte! Hon ville även se honom en gång innan vaccinationen i början av januari så vi ska dit igen den 18e.
När vi kom hem hade han somnat i stolen så han fick sova lite till ute på balkongen. Vi gjorde inte särskillt mycket mer den dagen, både jag och E var jätte trötta så vi la oss innan nio.. Men jag läste lite i HP boken, i typ tre timmar. Hade bestämt mig för att läsa ut den men tillslut när jag hade två kapitel kvar klarade jag inte av att hålla ögonen öppna längre...

D käkade vid halv två. Sen fick han lägga sig bredvid mig vid halv sju då jag vaknade och han låg och sparkade för sig själv. Men han somnade direkt bredvid mig när jag återigen tog upp boken. Denna gången orkade jag läsa klart och jag är mer än nöjd med slutet. Kanske lite barnsligt att läsa Harry Potter men jag lovar er att de är bra böcker, mycket bättre än filmerna. Ska bli kul att se om D kommer gilla de böckerna när han blir stor..

Jag var pigg så jag somnade inte om, gick upp och pysslade lite innan D vaknade för mat vid åtta. Så är hans tider oftast nu, käk runt 20:30, 01:30 och sedan vid 08:00. Sen under dagen äter han prick var tredje timme. Helt ok!

Vi skulle möta Lina och Ilean vid tolv, vi skulle till Öppna förskolan en sväng. Där började vi med att mata våra pojkar sen fortsatte vi med vårat pyssel medans barnen satt i sina babysitters. D somnade i vagnen i en halvtimme medans Ilean vaknade av att han spydde som en galning! Stackaren spydde ner sina kläder och ombyten.. Vi skulle egentligen ha käkat något efter öf, men eftersom Ilean inte var så kry så åkte de hem, och nu skrev hon precis att de är på väg till östra sjukhuset. Usch då, hoppas det inte är någon fara! Man vet ju själv hur nojjig man är när D beter sig annorlunda mot vad han brukar.

När vi kom hem sov D i vagnen, så ut med honom på balkongen där han sov i en timme medans jag förberedde maten. Men så ringde E och var sugen på kinamat, så jag slängde aldrig ner sakerna i pannan så det får bli att använda grönsakerna i morgon i stället. Själv beställde jag en pasta med oxfilé, mums!

I morgon ska jag nog till Angered, måste hämta ett gipsavtryck jag gjort. Får se om Linda och Tristan orkar komma!
Lite bilder också kanske? Blir vansinnig på min skit kamera.. Jag köpte den när min mobbe var på lagning, men nu kan jag ändå inte få in bilderna från mobben till datorn så jag måste använda den dåliga kameran.. Sjukt att en mobil gör bättre bilder än en digitalkamera.. Men men så kan det vara!

image132

Han fick ha finskjortan och tröjan igår när vi skulle till BVC. Han har snart växt ur dem så någon måste väl få se hur söta de är innan de åker ner i lådan med för små kläder..

image133

Idag var han tuff i sina nya kläder. Och EDs Carro: Jeansen är jätte mjuka och sköna. Inga sömmar som skaver utan de är som ett par mjukbyxor inuti ;-)

image134

Dessa vackra bokstäver han jag målat helt själv, he he är allt en liten konstnär, ha ha. Grisen är ljusrosa men den dumma kameran kan som sagt inte ta bra bilder.. Tar man utan blixt blir det hel mörkt.

image135

Den här tavlan gjorde jag också på Öppna förskolan här i backa, de är så pysselglada! :-) Sockarna är de som han hade precis i början som är alldeles för små nu.

image136

Ett tittskåp med gips händer och fötter som jag beställde för ett tag sedan. Vet inte vad det är för het brud som avspeglas i glaset dock.. ;-)

image137

D och hans ljudkanin som när man drar i snöret blir lika lång som han själv!

Nu ska jag ta en dusch tror jag, ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Så stilig han var i sina fin kläder :P

Ojdå va du har pysslat.. Tss..

Puss

2007-12-04 @ 19:49:04
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: fadern

för övrigt vore det trevligt att få läsa en dag ur Dennis' ögon igen,

NB. Genetiv ändelsen på Dennis... ;)

2007-12-05 @ 08:23:21
Postat av: Madde

Men de enda tåget som det finns vanliga biljetter kvar
är till det som kosta 427:- Men jag säger ju att de näst intill alltid finns sista minuten men i värsta värsta fall får jag väl åka hem på måndag. Men de kommer helt säkert att finnas sista minuten på söndag..

2007-12-05 @ 08:55:42
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: sommartjejen

Hej!!
Kikar in hos dig nu när jag ändå ska svara på din fråga. Vad mysiga tavlor du gjort till Dennis. Vill också ha!!!! =)
Så liten o gullig han är, inser att min lilla plutt börjar bli en stor plutt!!!
7.2kg vägde han sist.

Jo, spjälsängen köpte vi på babyproffsen o den tror jag finns kvar där för det var en ny säng.
Lycka till på badhuset, det kommer gå fint ska du se. Jag var jätteorolig innan, men det löste sig kanonbra. Det bästa av allt är ju att man har maten med sig!! :-)
KRAM

2007-12-05 @ 10:14:44
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0