Absolut sista julklappen köpt..!

Igår låg vi inte och slöade till nio som vi brukar, eller D slappade medans jag duschade och gjorde iordning mig. För vi skulle träffa Lina och Ilean kvart i tio för promenad till Öppna Förskolans julavslutning. D hade på sig sina finkläder som han ska ha på julafton och alla tyckte han var så fin! Det var han ju också, så söt i sin slips! Glömde dock ta kort men outfiten får ni se i senare inlägg. Det var mysigt på öf, vi dansade kring granen, fast D var inte så intreserad och somnade på min arm, vi fikade och sedan kom tomten och delade ut paket.

image198
Lilla bus Ilean sitter i en tripp-trapp stol och kikar när vi fikar.


 Man skulle ta med ett paket till sitt eget barn som man köpt för 20kr, men jag köpte inget för D fattar ju inte det ändå. Han sov och missade tomten också, men det var roligt att de när de andra barnen skulle gå fram och hämta sina paket! En del var helt livrädda, medans föräldrarna puttade dem fram mot tomten.. stackars barn :-)

image194
image195
image196
Det var faktiskt ganska många föräldrar och barn där, och det märktes på ljudvolymen.. Men D brydde sig inte utan sov vidare i soffan. Men när vi skulle gå blev han galen!
image197
Men direkt vagnen kom utanför dörren somnade han igen. Nu har han fått ganska bra rutiner på dagarna som verkar sitta, något sånär i alla fall. Han somnar på kvällen runt 21, vaknar 06 och äter, somnar om till 09 då vi går upp. Sen tar han en kort tupplur innan 12 och en lite längre på eftermiddagen. Sen börjar det om, med nattning vid 21. Detta har funkat nu i snart 14 dagar, förutom en natt då E inte var hemma då han vaknade två gånger.. Men man kan hoppas att det håller i sig för det funkar bra för oss båda :-) Ska bli intressant om han ändrar på sig när vi ska vara i Långed så länge.

Idag åkte jag och D till backaplan för att köpa en julklapp till svärmor. Hon skulle få ett förstorat kort på D egentligen, men nu blir de sena, och hon måste ju få en klapp att öppna! Men jag ångrade mig när jag såg köerna in till backaplan.. Satt nog i 30 minuter bara för att komma in på parkeringen.. Sen gick köpet fort, ingen kö i butiken, så då tyckte jag att det var slöseri med tid att åka hem direkt så jag tog en vända i några butiker till. Hittade visst två julklappar till som jag köpte.. ooppss.. Men jag räknade på ett ungefär vad mycket jag handlat för i år och det är 9000kr MINDRE  än förra året... Men ändå tycker jag att jag handlat mycket, men jag har mest shoppat på nätet i år och tror att det blir billigare så. För det första är det billigare priser, sen går man inte runt och bara plockar till sig den där extra grejen som ligger bredvid kassan som skulle passa så bra till typ mor. He he
Men på en skala från 1-10 så ger jag mina inköp en 6a. Kunde ansträngt mig mer, men man har inte alltför mycket tid med en liten krabat i lägenheten ;-)

Jag bad E att köpa med en jultallrik från findus idag för jag var sugen på julmat, plus att E skulle på julbord med jobbet idag. (Hans tredje julbord på tre veckor, inte bra för hans lever ;-) ) Men de var så klart slut, de var tydligen bara en "limited editon" Fy va fjantigt.. Så han erbjöd sig att köpa färska räkor, bröd och aioli från fiskbilen istället. Han ångrade sig nog när han tog sin nummer lapp och såg att de numret som betjänades nu var 60, han hade 67. MEN det var 107 personer före, inte 7.. He he men jag hade suttit över en timme i kö för att handla den sista julklappen då fick han stå ute i kö en stund..  Det var mycket gott med räkor måste jag säga, men han hade köpt ett helt kilo, jag orkade bara trycka i mig ett halvt.. Fast detta var runt fyra tiden, så jag kanske äter resten sen. E lämnade oss vid fem och precis då vaknade D. SÅ det var bara att mata och busa en stund. Sen låg han i sin babysitter en stund och lekte med de gosedjuren som hänger över honom.
image199
Äta på händerna och dregla lite är en favorit sysselsättning nu för tiden.

image200
image201
Ligga på mage är nog den största hobbyn nu. Speciellt om tvn är på.. Här ligger han i sin lilla Ralph Lauren outfit..

image202
Dessa kan han ligga och prata med i en halvtimma i sträck, undrar vad det är som är så roligt? Att han inte tröttnar?
Sen är babysitterns knäppe så dumt.. VIsst man kan knäppa så han inte kanar neråt, men han är så smal så så han sitter inte fast. Så när han ligger och trycker sina fötter mot nederdelen så kommer han tillslut så långt upp så att huvudet nästan tippar över kanten! Lilla galen pannan..  För han är inte så stadig i huvudet åt sidorna, så man kan inte sätta babysittern i för högt läge heller, så den halv liggern nu.

I morgon ska vi åka till Es småsyrror och ge dem deras klappar, sedan hem til svärmor för att byta klappar med henne, Es syster och Dennis kusiner. Sedan bär det av hemåt mot Långed. Mitt schema kommer se ut så här nu framöver, med reservation för ändringar ;-)
22/12-29/12 Vara hemma i Långed ( E åker hem för att jobba och packa lite den 26/12)
29/12-30/12 Tillbaka hem till Göteborg för att packa det sista med hjälp av min kära mor
30/12-2/1 Tillbaka till Långed
2/1-3/1 Till Göteborg för att träffa E och för att göra en sista inspektion på huset.
3/1-7/1 Vara i Långed.
7/1-8/1 Tillbaka till Göteborg igen, men D följer med denna gången. Så han får träffa pappa plus att han ska vaccineras.
8/1-15/1 Bo i Långed då vi är bostadslösa
15/1 INFLYTTNING!!

SÅ det blir en del farande fram och tillbaka, bidrar väl lite till växthuseffekten, men vad ska man göra? :-)

Men nu vill D inte se på mjukdjuren längre, så vi ska busa och käka lite i en timme så han blir trött till nio :-)
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0