Bm besök i eftermiddag + Östra

Uppdaterat 19:50 längre ner på sidan

Hallu hallu. Nu sitter man här framför datorn med grus i ögonen igen. Jag kommer snart få ett psykbryt om jag inte börjar sova på nätterna.. Nu har man ju börjat oroa sig också, för vad kan det vara som gör så ont i flera nätter? Det är bara på nätterna för när jag ligger på soffan på dagarna känns det inte alls lika mycket. Så nu tror jag att det är allt från Urinvägsinfektion som gått upp till njuren till en tumör stor som en fotboll som trycker fram magen på vänster sida, den är ju lite sned min mage.. Så det ska bli väääldigt skönt att åka till BM idag.. Och om hon inte gör/vet någonting så lägger jag verkligen in mig själv på sjukhus i en vecka med dropp och morfin så man kan sova ;-)
Nä men allvarligt talat så börjar det bli jobbigt nu... Jag tycker inte om att klaga men man tycker allt är så orättvist när man ser andra gravida brudar som springer och shoppar och jobbar till två dagar innan BF. Jag skulle åka ut till affären igår kväll, men jag kom bara till bilen sen fick jag så ont att jag var tvungen att vända.. Visste attt jag inte skulle klara av att koppla.. ha ha. Men som tur är har jag min älskling E som handlade åt mig.. Plus köpte en kebabrulle.. 
Det känns i alla fall skönt att bebben mår bra, eller det antar jag iaf då h*n sparkar/rullar runt som vanligt.. Men jag är lite stressad och har fått stress eksem i armvecken. Inte så konstigt kanske. 
Nej nu gör det för ont att sitta, känns som om revbenen går av vilken sekund som helst. Så jag tar med mig min kompis vetekudden och siktar in mig på sängen.
Uppdaterar lite senare i kväll om BM besöket!
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Så då har man lugnat ner sig lite.. Jag var som sagt på besök hos BM i eftermiddags. Jag förklarade hur allt stod till och hon såg även att jag hade ont. Hon ville ta en odling på urinen för att utesluta UVI. Sedan skulle vi lyssna på bebbens hjärtljud och mäta SF måttet.. Då kom smällen.. Magen var ALLDELES för hård och stor för att BM skulle låta mig gå hem.. Hon ringde till Östra sjukhusets gravid akut och sa att jag skulle komma. E kom och hämtade mig men innan han kom så hade jag fått panik.. Börja tänka på allt som kan gå fel när man har för mycket fostervatten osv.. Men jag lugnade mig lite efter att jag pratat med mamma och intalade mig själv om att det skulle gå bra.. Men just då tänkte man på allt! Om bebben är missbildad, om vi måste plocka ut den nu och om den då skulle klara sig.. Vi kom in på Östra och vi fick träffa världens mest senila barnmorska.. Men hon kunde inte hjälpa oss på något sätt så vi fick snällt vänta på läkaren. När hon väl kom så fick vi gå in i ett rum och prata. Hon gjorde Ultraljud på mina njurar och tittade till bebben. Mina njurar var i fin storlek så de var de inga fel på.. Hon sa att jag antagligen får leva med smärtan i sidan tills bebben är ute då det är revbenen som krånglar.. SUCK! Men hon tittade på bebben och mätte hur mycket vatten jag hade. Jag hade precis under gränsen för vad man "ska" ha, men hon fuskade lite och la till, så jag fick en tid till ett spec.UL. Hon lugnade oss med att säga att allt ser jätte bra ut och bebben är en livlig krabat som ligger normalt på tillväxtkurvan.. Men man är ändå orolig! Så nu måste jag vänta tills den 30:e innan vi helt får reda på varför jag har så mycket vatten och OM det är något onormalt, som det i de flesta fallen inte är.. E är i Sarajevo då.. Så om jag inte lyckas övertala honom att stanna så ska jag fråga mamma om hon följer med.. Svärmor ringde även och erbjöd sig att följa med då för jag vill INTE gå dit ensam.. Så nu får ni hålla tummarna för oss, även fast jag hoppas att det inte behövs!
Om jag ska gå med dessa smärtor i sidan och ha "kronisk sömnbrist" i typ 10 veckor till kommer jag bli galen! Måste på något sätt försöka få igångsättning tidigare.. Eller iaf så att jag inte behöver gå över två veckor..

Nej nu ska jag se slutet på säsong 2 av 24!
Ha en trevlig kväll, de ska jag försöka med efter en omtumlande eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0