Vet inte riktigt vad detta handlar om? Snurriga jag :)

Så skönt nu när det börjar bli vår. Fast det känns mer som höst, för det är kallt kallt i vinden! Dennis vill helst inte vara inomhus alls. Direkt man kommit in vill han ut igen, även om vi nyss varit ute i två timmar. Jag måste dock in och värma mig med jämna mellanrum, frusen som man är.

Tentan igår gick bra, tror jag i alla fall. Satt mina 50minuter, varför ska man sitta längre än så? Nu ska jag väl inte anta att jag klarat den, men det känns som så. Har man svarat på alla frågor borde man ju få hälften rätt på dem.. Men men, gör inget att skriva om den heller så sett.

Idag började dryckeskunskapen. Kan inte säga att det var så kul idag då men.. Alla från skogen vet väl hur man gör brännvin? Alla har väl sett en hemmagjord brännare någongång? Inte? Näha.. Så man fick snällt sitta och lyssna på hur man gör sprit i tre timmar.. Nu låter det väl som jag kan allt igen, men detta var mega basic.. :)
Roligare blir det näst vecka när vi ska prova diverse drycker. Tycker inte om whiskey, men man kanske lär sig?

Dennis har varit ganska glad nu det senaste, förutam att han inte lyssnar ett skit på vad man säger. Om man inte säger saker som gynnar honom förstås, som "du kan hämta en kaka och sitta bredvid mej och fika om du vill" då springer han snabbt iväg och kommer med en kaka. Dock så äter han mer frukt och youghurt till mellis, men säger man kaka lyser han upp som en sol. Vet inte om detta är någon fas han går in i nu? "om jag skiter i att lyssna på morsan i typ en månad så kanske hon ger upp och låter mig göra som jag vill? he he" Men den lätta går jag inte på!

Tänkte igår att jag skulle handla ett par byxor till honom efter skolan idag. Räknade efter i huvudet och kom fram till att han inte har så många, runt 5 par. Det tyckte jag lät lite då han aldrig kan ha samma par två dagar i rad = tvätta HELA tiden. Men för säkerhets skull gick jag upp och kollade på utbudet i hans garderob. Gissa om jag blev förvånad när jag la bort 5 par som var för små och ÄNDÅ hade 19par kvar! Som passar och är jättefina. Herregud, jag måste ha haft hjärnsläpp när jag räknade i huvudet.. Man glömmer så lätt eftersom han nu har haft samma storlek i typ ett halvår. Tänkte köra en "tömma garderoben helt innan jag tvättar" period nu. Så att man verkligen använder allt, annars blir det gärna att man går runt på sina favvo outfits ;) Nog om min stora hobby, barnkläder!
(syrrran är ju i Danmark och hon vet att det är ett måste att köpa med kläder till D, plus att Glenn ska till Frankrike nästa vecka, då ska jag tvinga honom att köpa kläder också, så jag behöver inte köpa på länge länge... ;) ) Fast det är ju tråkigt... i lööv shoppa kläder till D. Men då E sa att han trodde att jag la typ 2000kr i månaden på kläder till D blev jag lite ställd. Det tror jag inte att jag gör.. Och om jag gör det, så skit samma :) ha ha

Nu ska jag läsa lite i lilla spritboken, vi är dock lediga i morgon då lektionen blev inställd, men denna tentan ska jag banne mig få alla rätt på, inte missa vg med 1,5 poäng!

Hej svej, bilder kommer i morgon

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser oxå framemot att handla barnkläder.. Är ju så kul ;)

2009-03-26 @ 20:08:27
URL: http://hennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0