6e juni..

och Dennis blir 21 månader idag. Helt sjukt va fort det går! Han har varit en riktig grinpelle idag, men märkte frampå eftermiddagen att han hade feber stakarn.. Inte konstigt att man är lite sur då..  Hoppas det gått över till i morgon. Men han har fått eksem över hela kroppen.. Ser precis ut som de jag har. Klart att han skulle ärva de.. Tydligen börjar böjvecks eksem överallt på kroppen för att senare flytta sig till arm och ben veck och senare sätta sig på ögonlocken. Kommer ni ihåg de gymnasievänner, hur jag såg ut på vintern i mina snygga röda eksem över hela ögonlocken? Såg ut som jag sminkat mig.. Ja ja, tråkigt iaf att D har fått det nu. Men ska gå till farbror doktorn om det inte blir bättre till veckan, jag har smörjt och smörjt med den starkaste salvan jag vågar ta, men ingen förändring.

Redovisningen på torsdag gick fint, var inte lika nervös som jag brukar vara eftersom jag verkligen kunde allt jag skulle säga helt utantill. Men jag sa ett stort fel "smittan har spridit sig till alla kontinenter utom EGYPTEN" ha ha bra att jag kan min geografi..

På torsdagen blev det fest med klassen, jag hade sagt till alla i två veckor att jag var as party sugen och kände för att bli stupfull (moget!!). Eftersom jag blev typ fullast av alla uppfyllde jag mina ord... Vet inte ens om jag kan visa några bilder från festen, ganska pinsamt, men jag gjorde iaf inte bort mig, jag sköter mig hur mycket jag än dricker ;) (dock är jag lite oroad över att jag inte kommer ihåg när två av korten togs, det är mucho ovanligt!!)
Men jag kan väl bjuda på något då, men inte skratta åt mig eller kalla mig fjårtis, lova?!


hmm, just de.. Helt illröd i ögonen..

Jag och två tjejer till tog sista bussen, ändå var vi de som gick nästan först!! Jag var tvungen att ta bussen till centralen, alltså festen var på hisingen 3 minuters bilväg härifrån, men ingen buss gick hit. Kom till centralen och det var typ 45 minuter tills min buss skulle gå. Icke tänkte jag, ska inte stå där och bli överfallen så jag gick och tog en taxi. Kom hem, larmar av, larma på, ska stänga av ljudet på mobilen, och HITTAR inte den! Jag vet att jag hade med den från festen för jag kollade klockan på bussen. Faen också, om jag hade tappat den på bussen eller på väg mot taxin skulle det vara kört. Men jag smög upp och snodde Es mobil och ringde taxi göteborg. De frågade om jag hade kvitto, men icke. Dock fick jag en minnesbild att det stått 012 i framrutan.. Jag fick snacka med chauffören för 12:an och det var han! Den låg på golvet och han sa att han kunde köra tillbaka den om han fick hundra spänn. Det var de lätt värt! Larma av, ut och hämta den. Kommer in, larmar på. Kommer upp och E står helt yrvaken i hallen uppe:
-nämen, va är det som piper så?
ha ha inte konstigt att han vaknade, varje gång man larmar av tjuter det en stund, sen när man larmar på piper det 15 höga pip efter 30 sekunder.. Otroligt nog vaknade inte pojken.Lägger mig, kollar på klockan, närmare halv tre är hon! Shit, får ångest över att jag kommer vara såååå trött i morgon..

Dennis vaknar naturligtvis klockan sju... Bara att gå upp, mår liiite illa men har en huvudvärk från hell. Rätt åt mig, dricker man vodka lime hela kvällen, närmare 75cl, får man tamigtusan skylla sig själv..

Men dagen går fint,Dennis är så glad att se mig att han leker och skojar med mig hela förmiddagen. Själklart är jag glad att se honom med och vi pussas och kramar som aldrig förr :)
Jag är trött så klart men hinner/orkar med att åka in till stan med mor och käkar på restaurang med mor, syster och dennis.. Sen blir det inte så mycket mer gjort.
 
Igår somnade jag halv tio.. Och Dennis vaknade halv nio. Snacka om att sova ut! Men då har jag varit trött i stället, tror jag sov för mycket!

Nu slappar vi i soffan och ser på matchen. I morgon skulle min lilla familj egentligen gå på liseberg.. Men det verkar bli kasst väder, det är tennis final, PLUS att dennis inte mår så bra. Så vi stannar hemma, ska bli kul att se tennisen, vore grymt om Söderling vinner! Vi hörde sista set på radion i går och oj va spännande det var!!

Nej, nu får jag ge mig, annars orkar ni inte läsa mer. Ni ska få en bild på mina pojkar när de klipper gräs också!

om pappa klipper...

ska jag också klippa!! (snygg utstyrsel va? Blöja, tshirt, HAKLAPP!! och napp.. helt galen den ungen..)

Trevlig helg, bye bye!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha du skriver så roligt om era äventyr! Hoppas tentan gick bra! När bär det av hemhem nästa gång? Kram!

2009-06-06 @ 22:56:51
Postat av: Evelina

Ahh skönt o bli lite ledig nu då!! Undrar samma som Jenny, när bär det av till Dalsland?

2009-06-08 @ 10:02:39
URL: http://ninna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0