hej hej hallå dagboken

Jag skulle inte skriva något förrän den där maria lämnade en kommentar, men det verkar ju inte ske :)

Jag vet inte vad det är med sonen, han är trött så trött. Han vaknar klockan åtta men vill sova igen redan halv elva. Då sover han 2 till 3,5 timmar. Men sen är han sitt vanliga pigga och goa jag. Tycker han är varm emellanåt men när jag ska ta tempen så är den bara lite över 37. Skumt..

Han har ialla fall kommit igång med pratet. Nu säger han nya ord hela tiden. Skitkul! Jag förstår ju självklart de flesta men vissa är lite luddiga för andra, som jordgubbe till exempel. Då säger han "ooouubbbebebebe" ha ha. När vi i morse gick ner för trappan så pekade han som vanligt på korten och visade mamma och pappa. Men i ställer för att säga bäbis på sina egna kort sa han "äännis!" Som sagt, nya ord hela tiden så jag räknar med att han kommer säga "mamma mamma jag har saknat dig så mycket!" när jag kommer hem från tunisien. Så far min har en del att lära sonen nu när vi åker bort. :)

Om en vecka är vi där, i solen! Så satans jäkla skönt det ska bli!! Är så äckligt trött på detta väder nu så jag tuppar av snart.. Kommer såklart sakna D och hans far massor, men jag ska försöka överleva. Så länge jag vet att D har det bra hos sin morfar är jag lugn. :)

I morgon skall jag beställa maten till festen på lördag. Har inte bestämt än vad det ska bli... Men det lutar mot italiensk buffé.. Vi blir runt 15st, vi var 25 från början men alltid är det några som måste jobba, träffa killen/tjejen osv. Men ingen fara med de, sånt händer. :) Vi ska nog ha kul i alla fall.

Åker upp till mor och far på fredag. Då ska jag sova i samma säng som Dennis, skulle vilja iaf, så man får kramar så det räcker för en vecka, men har mycket mycket svårt att tro att han kommer gå med på det.. Sen åker jag hem igen på lördag och tar med mig festdeltagare J som ska sova över på "chateau rödlöken". Hon kommer sova som en prinsessa.

Chateau rödlöken har privat toalett, badrum, telefon och TV i rummet, tillgång till gäst-PC, Restaurang med bordsservering, minibar/roomservice, hotellet bemannat dygnet runt, internationella TV-kanaler, 100 procent nätuppkopplade rum, fotokopiering, tvättservice, inredningskomfort, centralvärme, frukostservering, tillträde dygnet runt, à la carte restaurang, pool och/eller bemannat gym, och/eller bemannad bastu-relaxavdelning, luftkonditionering, safebox på rum, generellt exklusiv inredning, sviter..  Alltså ★ ★ ★ ★ ★

ok, de finns ingen tv på rummet, det finns bara i sviten och den är bokad sedan länge, men man kan kolla på tv i gäst PC:n.. Sen finns det ingen fotokopiering heller, men vem använder det ändå?? Dock finns det bemannat gym. Bara att ringa på klockan så kommer Chefen upp med lite hantlar och kollar när gästen bodypumpar, luftkonditioneringen består av öppnade fönster, stängda dörrar och en bordsfläkt och den exklusiva inredningen kommer från Ellos. Ja just det, självklart finns det hårtork, det måste finnas på alla fina hotell. Chefen är en glad och synnerligen trevlig 25årig tjej som utbildar sig till Restaurangmanager. Så hon kan både laga mat, rekomendera vin och servera. Hon har även en meritförteckning som heter duga, ja hon har faktiskt jobbat på ett väldigt känt hotell i staden. Nog om detta, men vill ni boka rum är det bara att slå Chefen i fråga en signal.

Nej nu ska jag sluta svamla, god natt på er kära läsare!


Kommentarer
Postat av: Teresa

Vet inte hur det är med tillgängighet på storlekarna, men Nanoou-tröjan finns/fanns bl.a hos Ecoloco.se , Babyshop.se , Pixiekids.se , Freshmilk.se ... Hm... :-)

2009-07-21 @ 09:22:36
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Maria

Hej. Jag skulle vilja boka rum pa chateau rodloken den 15 aug. Planerar att stanna ca 1ar. Forskotts betalning kan ordnas. Ev barnpassning som del betalning gar oxa bra. Kraver inte sa mycket. En tv pa rummet hade varit mycket uppskattat. Jag ar en snall och vardad tjej pa 28.5 ar. icke rokare, dricker bara nar tillfalle ges. Dock inte baileys och rodvin! Varit utomlands en langre tid och ser fram emot att komma hem med massa massa presenter. Speciellt till Fam. H.

Vantar med spanning pa svar om rum finns ledigt.

MVH

Maria Erasmie

2009-07-21 @ 19:11:13
Postat av: Callo

Är det sant!! Kommer du hem då? Va rooooooooooligt!! Självklart kan du få boka ett rum. Dock ligger priset på 895:- per natt (något billigare på helger). En barnpassning ger halva priset (gäller dock ej helger). Men massa massa presenter, det kan ge mååånga gratis nätter! Med Vänliga Hälsningar

Caroline Lindqvist, S.T.B. Restaurangmanager

(soon to be)

2009-07-21 @ 20:05:37
URL: http://callo84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0