Nu får ...

Nu får oturen ge sig. Nu har farmor och Kent varit i en bilolycka, det enda jag vet är att de lever och är med medvetande. Har inte hört så mycket mer. Men känner på mig att det gått bra.. Eller hoppas hoppas innerst inne kanske man ska säga.. Jag får dock en såndär känsla, som att gammelfarmor lugnar mig, hon viskar "inget att oroa sig för, inget att oroa sig för, det går bra gumman min". Jag tänker på min kära gammelfarmor ibland, hon som betydde så mycket för mig när jag var mindre. Vet att det låter helt psycho men jag tror verkligen att hon pratar med mig ibland. Hon "sa" iaf till mig i en dröm då jag låg på sjukhuset med Dennis i magen att allt skulle gå bra, och att jag inte behövde oroa mig, och hon hade ju så rätt! Jag saknar verkligen både gammelfarmor och farfar, men det är så skönt att ha massa massa minnen att tänka tillbaka på. Hoppas och önskar att Dennis kommer ha lika bra förhållande med sina mor och farföräldrar! Hans gammelmormor (min mormor) träffar han inte så ofta, men vi försöker alltid åka dit när vi är hemhemma, gammelfarmor (min farmor) träffade han mer förra året. De kommer tyvärr inte och hälsar på så ofta, (mormor har dock ont i nacken så det är jobbigt för henne att sitta i bilen så länge) kan inte säga att jag åker dit så ofta heller. Det blir ju så med avstånd, man har inte tid att åka till varken mormor eller farmor över dagen för att ta en fika osv.. Nog om detta, jag håller mina tummar och tår för farmor och Kent!

Idag har jag varit hos "näs läkaren". Har haft problem med slem/snor eller vad fasen man ska kalla det! Vill inte gå in på detaljer, ni ska inte behöva hulka så här en onsdag kväll.. Men som sagt, jag gjorde en undersökning och man ska inte se ut så som jag göra.. Nähä, vad är det för fel på min näsa nu då ;) Troligen har jag någon fel på mina bihålor och ska röntga dem om några veckor. Sedan får man se vad man ska göra åt saken.. Tid får jag iaf inte förrän i sept/okt.. SURT! Dessa lååååååånga väntetider.. Nu kan jag såklart leva med detta, även om det kan vara skitjobbigt.. Jag hade tid 11:15 och eftersom Dennis normalt somnar vid halv elva så packade jag vagnen och åkte vid tio. Tog en timmes promenad runt sjukhusområdet i det enormt varma vädret! Var helt svett! Men sova, nej nej, det ville lille Halalkic inte göra.. Två minuter innan jag gick in i väntrummet somnade han dock, men vi möttes av ett skrikande spädbarn så då var hans ögon så stora så stora igen.. Jag kom inte in till läkaren förrän halv tolv och de 20minutrarna i väntrummet var inte roliga.. D var trött och grinig, men jag vägrade lyfta ur honom ur kärran.. Han fatta tillslut att jag menade allvar och läste en bok eller lekte med bilar i vagnen. SEN när vi rullade in till läkaren fick han ett spel! Han trodde ju såklart att de hemska människorna i rockar skulle undersöka honom och det hade han INTE lust med. Dock så lugnade han ner sig direkt han såg att det var jag som fick massa gojs instoppat i näsan och skrattde och applåderade åt mig i stället.. Skitungen, det gjorde ju ONT! ;)

Vi var i lekparken i över en timme när vi kom hem och han hade sovit klart. Först var vi ensamma, skönt!, men sen kom det en hel hord av föräldrar och barn i alla åldrar.. Då är det inte lätt att ha en 1,5 åring springades runt. Han blev jätte glad när det kom en hund och gick fram för att klappa. DÅ fick jag springa ikapp honom och leda bort honom därifrån.. Han klappar jättefint och jag frågar alltid hundägaren om det går bra att klappa, men den här gången behövde jag inte ens fråga för det var en ledarhund! D såg väldigt fundersam ut när jag sa att han inte fick klappa den hunden, men han gav sig tillslut och sa hejdå uff ufff! Så söt så..

Måste bara säga att han är väldigt klipsk, när vi käkade mat frågade jag honom om ALLT som fanns i köket, lampa, diskmaskin, mammas hand, diskborsten, pappersrullen osv osv och han pekade på precis allt. Har aldrig en nämt vissa av de sakerna och tom naglarna visste han vart de fanns. Sen är han för gullig när han drar i sitt öra och säger ööja! Hi hi

Syster snodde honom vid 18tiden och drog hemhemåt. Så nu får man inte se honom förrän på söndag, ska nog gå bra ändå. Kom dock på att jag glömde packa ner shorts! Ska det vara så här varmt blir det lite svettigt med jeans, men men.

I morgon ska jag och D ut och käka, Dinner22, har aldrig varit där, spännande :)

Nu ska jag dock sova, har träning klockan 07 i morrnbitti. Då jag inte har någon bilfår jag gå, så då får jag gå upp klockan 06! Sjuk jag är, när jag kan sova hur länge jag vill!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0