helgen pics

ja hur har helgen varit då?
Den började med att vi kom hemhem tidigt på tordagen då syster slutade typ 4 timmar tidigare än beräknat. På kvällen var det tjejmiddag hos Jenny (som jag skrv i ett inägg)
Resten av dagarna då? Jo jag har ju så dåligt minne, men vi var hos mormor, Morbror och fru kom på besök med min kusins söta vovve, vi käkade rökt fick, abborre och lax, grillade, var ute i solen. Dennis har så fin färg på kinderna nu så mycket som han varit ute. Jag och han var även hos Lina på fika med massa brudar. En av tjejerna har en dotter som är några månader yngre än Dennis, och de härjade runt. Fast jag måste säga att Dennis sköter sig så bra när man är någonstans, han lyssnar alltid på vad man säger och är lugn och fin. Han går intte och pillar på allt, för han har ju sett det förut. Därför tror jag det är jätteviktigt att inte barnsäkra allt hemma. Nu har han t.ex. sett el uttag och vet att han inte får röra dem, då pillar han inte hos någon annan heller. Det har jag sett på barn vars föräldrar flyttat upp allt i hög höjd och t.ex stoppat pluggar i uttagen. Deras ungar pillar med ALLT när de är någon annanstans än hemma. Fast detta är såklart bara vad jag tycker, och vi vårat fall funkar det skitbra. Vi har inga barnlås på kökslådorna/skåpen och inte springer han där och drar ut grejer hela tiden. Han har sin låda med sina flaskor, resten får vara i fred. Ja ja nog om det.

Idag vaknade busungen halv sex! Jobbigt värre, fast jag fick typ se soluppgången ;)
Vid halv elva var han sååååå trött så jag la honom. Även jag däckade på soffan. Gissa om jag blev förvånad när jag vaknade halv två, tre timmar senare!!! Dennis sov ytterliggare en halvtimma, så idag har det inte blivit mycket gjort. En promenad till affären, en timme utelek och sedan lagat mat.. D är inte heller helt kry.. Grinig, dreglar och bajjar som en galning. Tror bestämt det är hörntänder på g. För har han en ny öroninflammation nu blir jag skogstokig. Det kan inte vara möjligt, fast det var ju iof en HEL vecka sedan han slutade med sin senaste penicillin kur...

Svärmor var här en snabbis också. D blir alltid lika glad.

Jag har haft grymt ont i halsen hela dagen. Äcklig torr hosta plus att det gör ont att svälja, fick hoppa träningen idag.. Har inte heller något lust att bli sjuk.. Inte nu när vädret är underbart. Idag har det varit 18-20 grader och sol fram till typ två. Nu är det inte tjockt med moln, men väldigt disigt..


en jätte trött pojk innan hemhem färd.. Höll han vaken till tolv och det var nätt och jämt att det gick. Han la sig ner på kuddarna och somnade nästan, plutten!


Klädde inte ut honom till påskgubbe, glömde helt bort! Se vad han dreglar.. Får byta tröjan tre gånger om dagen, fast det gör ju inget ;)


Busa med morfar, det är fina grejer de!


Kan jag få köra??


Millisekunden innan jag tog kortet var Dennis jätte söt och höll handen på vovven och vovven tittade så fint i kameran.. Men hunden han fasimig titta bort och D började gapskratta! Fast att det ser ut som han är ledsen så skrattar han som en tok!



Här får du en pinne "offeen"!

I söndags visade pappa mig och syrran farfars gamla filmer. Far hade skaffat fram en gammal projektor och vi körde "bio ala egnahemsvägen"
Askul att se! Pappa var så sjukt söt när han var liten, såg oftast ut som en ricktig "rackaronge" i blicken! Farfar var så stilig i sina kostymer. Tydligen var han väldigt pedant med sin klädsel, kul att veta. Det hade jag nog inte trott, men han gick runt i sina kostymer med ena handen i fickan och väääldigt rak i ryggen :) Dennis var lite lik pappa och på en film var syrran en kopia av sin far i samma ålder! Jätte kul!! Ska surfa runt lite och se om någon kan konvertera om filmerna (super8 tror jag de kallas) till en vanlig dvd skiva.

Nu vet jag inte vad jag ska göra, se på nyheter kanske?

Frulle: 1påse modifast kaffe (och ett glas oboy halv sex på morgonen...) (får inte äta start för Jenny ;) )
Lunch: en swebar målt. ers.
Middag: Fiskgratäng med räkor. Gud va gott, aldrig gjort det förut! Med grönsallad
Fika/kvällsmat: 1 kopp the och typ 10 kanelgifflar.. oj oj oj..

Dagens motion
30 minuter promenad

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan!!! Jag kommer hem den 14 aug!!!! da ar det fortfarande sommar!!!

Maste bara saga att dennis ser ju jatte stor ut nu!!!! alltsa mer pa langden....;-) puss a kram!!!!!!!!!!!!!!

2009-04-15 @ 00:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0