Ja ha ja, vad ska man säga?

ja vad längesedan är det nu, sen min son var sjuk? Inte ens två veckor tror jag des var han slutade med penecilinet. Alldeles för länge har det gått nu, tycker lilla Dennis kropp. Så idag drog den till med, hör och häpna, en öroninflammation! och en halsfluss också, ikke att förglömma.. Så nu blir det tio dagar med antibiotika IGEN! Så när att han fick vara frisk nästan hela april. Men tji fick vi! Han har varit så himla pigg det senaste, det har gått jätte bra hos både dagmamman och i lokalen, inte fällt en tår. Men så i dag slog sjukdomarna till igen. Han vaknade vid sju och var pigg som en mört. Han hade lite "sömnbös" i ena ögat, inget man tänkte på. När jag lämnade han vid åtta frågade T om han hade ögoninflammation, men det trodde jag inte. När jag hämtade honom hos T sa hon att han var sjuk. Det hade runnit i ögat hela dagen och han hade 38graders feber. Varför ringer inte människan? Ska han gå där ledsen med feber utan alvedon i 6 timmar? Jag sa dock inget, dum som man är. Så jag och syster tog med honom till backa läkarhus där det gick någorlunda snabbt att få träffa läkaren, men hon var INTE trevlig! Trodde jag var en jätte orolig ung hönsmamma som sökte för lite smuts i ögat.. Dock sa jag vid receptionen att jag trodde det var en öroninflammation. Den bästa av alla de sura kommentarerna jag fick var -"Sådana här barn SKALL gå hos dagmamma, inte dagis!" Ha ha och blä på henne. -"jaaaahaaa....." Svarade hon när hon fick mitt svar. När jag dock sa att han var prematur fick jag ett nedvärderande -"Ja men DÄR är FELET!" Precis som jag valt att ta ut honom två månader tidigt. Nej surpuppa. Sen förstår jag att det måste vara jobbigt med föräldrar som söker för minsta lilla kråka i näsan, men jag vet vad jag talar om. Ja ja nog om detta. Nu ska vi se om jag kan lösa veckan.. Han blev "sjukskriven" i en vecka..

Idag har jag dock pluggat till tentan i 4 raka timmar. Något fastnade allt, men vet redan nu att jag skrapar ihop 50%, men nu vill man ju ha VG :)

I morgon blir det lite grillparty, vi blir inte så många, var aldrig meningen att det skulle bli en stor fest. Bara lite grillning, tjöting och kanske lite spelande?

Nu ska jag slappa i soffan... Hoppas D sover i natt, men han brukar dock sova mycket bra när han fått penicillin ;)

Kommentarer
Postat av: Henny

Stackars Dennis då.. Hoppas det snart går över. ha det så trevligt på grillningen i kväll. Kramar

2009-04-25 @ 10:27:04
URL: http://hennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0