Inflyttningsfest

Igår var nu den inflyttningsfest som varit bokad i många månader.
Redan i fredags kom 4 fest deltagare som skulle ligga över. Så det blev lite förfest redan på fredagen.

På lördagen vaknade jag runt 08, gick ner och lagade frulle och läste tidningen. En efter en kom övernattarna ner. E gick upp vid 05 för att åka til jobbet. Vi satt och tjöta länge och väl i köket och jag tog lite baileys vid 10. Sen höll jag en stadigt berusad nivå hela dygnet. :-)

Vi åkte till bowlinghallen vid 14 för att se när E spelade match. Jag och J tog med oss en liter grogg att släcka våran törst med under matchen. Syrran och kusinen åkte till stan för att shoppa loss lite.

Vid 16 var vi tillbaka här hemma och folk började droppa in. Eftersom festen började så tidigt var toppen redan nådd runt 21! Då var folk bra berusade och singstar stjärnorna ljud i högtalarna! Som mest var vi 22 pers här och det var precis lagom med folk. Alla tjötade och verkade ha trevligt. Det blev lite fylle kortspel i köket och folk blev inte nyktrare av det spelet vill jag lova! Vi dukade fram maten vid 19 tror jag och det var lyckad, jätte god rostbiff med potatis sallad och bröd. Det blandades drinkar och shotglasen gick varma. Det hanns även med en cigarr runda för de "fina pojkarna" ute på trallen. E fick som han ville, hans "lounge" var alltid knökad med folk och en eftertraktad plats att sitta i. Inte så konstigt kanske då han hade en liten gömma med "fin spriten", is och cigarrer.. Ha ha han är rolig min sambo.

Men vid 22:30 hade den manliga värden i huset tydligen fått lite för mycket och däckade i sängen!! Men vad gjorde de, vi hade kul i alla fall!
Det hanns även med en brottningsmatch, helt i vänskaplig mening, mellan den yngsta och den äldsta fest deltagarna, det skillde bara ca 23 år mellan dem ;-)

Vid 02 någongång hade den sista personen lämnat huset. Låter kanske tidigt men med tanke på att vi hade hållt på sedan eftermiddagen kanske logiskt.. Vi fick en till övernattare som tog soffan i besittning under natten. Jag drack mina vanliga mjölkdrinkar men kan inte påstå att jag blev mer är måttligt berusad, trots några shots då och då. Men sen är man en ganska rutinerad drickare också, även om det var läääänge sedan jag drack så mycket. ;-)

Summa sumarum så tror jag alla hade trevligt och jag anser att festen blev lyckad. Varken spriten eller maten tog slut. Vi fick fina presenter också! Nu blir det lite bilder från gårdagen., tror ej att alla gett sitt samtycke att florera på min blogg, men jag har ju copyright på bilderna ;-)

image319image318
image320
image321
image322
image323
image324
image325image326image327image328image329image330image331image332image333image334image335image336image337image338image339image340image341

Kommentarer
Postat av: Evelina

Lyckat Callo!! Tack för igår! Mår hyfsat faktiskt, trots att Lina blanda red bull vodka, inte min favvo direkt! Håller med om att mjölkdrinkarna är de bästa! Kram

2008-03-02 @ 13:26:35
Postat av: sambon

vet ej vad jag tycker om de 2 sista bilderna... helt klart är i alla fall att det var skönt att vila en stund =)

2008-03-02 @ 13:53:49
Postat av: mor

verkade vara en lyckad fest. jag och pappa hade också roligt med pjuklarven ha ha.

2008-03-02 @ 18:30:32
Postat av: Pedge

Det var ju förjävligt att behöva missa denna tillsynes underbara tillställning. I stället ramlade man runt på bakgatorna i Moskva och slänger sig in i en taxi vars förare försöker övertala mig att bästa stället att åka til klockan 04:00 är en av stadens horhus! Till sist lyckas man ju övertala honom att jag ska gå på lokal och svänga mina lurviga... Och E tycks vara i god form inte dåligt att hålla på så länge när man gått upp 5 på morgonen och varit på jobbet! G vekar också glad för lite sömn!

2008-03-03 @ 10:00:48
URL: http://pedge.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej Callo! Tusen tack för senast, var grymt trevligt, ni borde flytta in fler gånger! :) Och vilka vackra bilder...host... Hoppas allt är bra med er och att det inte klibbar alltför mycket under fötterna! Kram kram

2008-03-04 @ 23:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0