Vilken natt + december bilder

Dennis somnade som sagt vid kvart över sju igår, som vanligt alltså. Men vid tio började han föra lite väsen, han skrek inte men febryrade och sa alla ord han kan, högt!
-Maaaaaammmmmmaaaa! Paaaaaaapppppaaa,kloooooooooocka, guuuuuuuunga,tiiiiiiiitta, gaaaaaaaggaa, bloooooooommma osv. Jätte sött om det inte var för den höga volymen. Jag tog upp honom och satte mig i stolen i hans rum. Då somnade han på mitt bröst, fast han andades så himla konstigt.. Blev lite nervös, jag som annars är cool lugn när han är sjuk, men blir härdad! Det var för tidigt att he honom mer medicin trots att han var skåll het. Jag beslutade då att det kanske skulle gå bra om han sov bredvid mig. Men eftersom hans far snurrar värre än värst i sängen så bäddade jag i gäst rummet.
Det gick bra, till en början! Jag låg och mös och klappade honom på huvudet tills han somnade. Men sedan tog hans "pappa gener" över... Han knöddeoch knödde och tillslut låg jag längst ut på sängen, hade väl högst 30cm att sova på och alla TRE kuddarna hade han beslagtagit också. Täcket fick jag dock behålla, han dröp ju av svett. Jag somnade i alla fall men vaknade av en mycket ledsen son vid 00:40. Det var bara att gå upp, i med alvedon, ipren och hostmedicin. Det tog över en timma innan de verkade, han var sååå varm. Jag rullade den kalla vattenflaskan påhans mage och han lugnade sig lite.. När väl febern gått ner ville han inte sova bredvid mig längre... Bara att bära in honom till sin säng där han slocknade direkt. Han är helt enkelt ingen samsovare min son. Men jag fick mysa några timmar i vart fall!

Sen vaknade han, eller han var nog inte riktigt vaken, cirka tvågånger i timmen. Gick inte ens in till honom, han låg bara och pladdrade i sömnen. Men jag vanade ju för det..

Hade ställt klockan på 07:45 för att se om febern var borta och vi kunde gå till dagmamman. Smög så tyst så tyst in på hans rum och kände på pannan, skållhet! Bara att ringa och säga att vi får ses på måmndag i stället.. Skulle lägga mig igen men D ville visst upp.. Suck. Ner, i med medicin, vatten och en yoggi. Bara 39graders feber nu, efter en halvtimma var den borta och han busade runt som vanligt.

Nu blev han trött vid tio och somnade som en stock, ska snart göra detsamma! Om han har lägre feber när han vaknar åker vi nog och klipper honom ändå. Bara in och ut ur bilen kan inte vara någon fara.. Plus att han är som vanligt så länge tempen inte är över 39.

Idag känner jag för att plugga lite vinkunskap, omman ändå hade haft en bok! Får kolla lite på nätet, eller kanske tjuvträna på en vinprovning? Springa till systemet och köpa några olika flaskor, ha ha.

Bjuder på några bilder


Blivande landslags spelare?


-Ojdå, var jag busig nu mamma? Han är rolig med den haklappen.. den kommer han med titt som tätt och vill ha på sig, ibland kan han gå med den runt halsen hela dagen, goofy..


Jätte kul att hjälpa mig med tvätten! Räcker att säga "tvätta" så går han dit och ska flytta kläderna från tvättmaskinen till tumlaren, och ibland tvärtom :)


Det ska börjas i tid!!



Titta va söt jag hade varit som tjej! Ha ha jag och Maria garvade ihjäl oss.. Så söt liten rumpa!


Vem ser inte ut som ett monster på morgonen?


Hos mormor och morfar kan man i alla fall åka lite pulka! När kommer jag få användning av hans pulka här nere, aldrig är mest troligt.


Är nog verkligen dags för ett klipp..


Just de, jag klippte av mig allt hår i december också... Det var ett he****e att få ur alla nagelslingorna! De var två stackars frisörer som slet och drog i mitt hår i över en timme.. Sen var håret fullt av lim.. Det tog ytterliggare X antal minuter att få ur limmet.. Men några flaskor lösningsmedel och hårinpackningar senare gick det äntligen att kamma ut de.. Sedan var det vara klipp klipp! (såg jag ett spöke när kortet togs, är likblek i fejjan!)



I december var det dags igen.. Östras barnakut here we come! D hade inte käkat på några dagar och druckit ytterst ytterst lite. De kom inget i blöjorna! Det var omöjligt att få honom att dricka, febern gick inte ner och han hade en fruktansvärd hosta! Det visade sig vara RS virus och en virus lunginflammation. Inget att göra förutom att ge hostmedicin och att spruta in vatten med spruta i munnen på honom.. Vi hade varit på vårdcentralen några dagar innan och de gav honom penicilin, fast de visste inte mot vad! Detta hjälpte som sagt föga så tillsut fick vi då åka till vårat stammis ställe.. 
 

Någon dag innan jul kom farmor med massa julklappar! Mycket uppskattat :)



Dennis hade gått ner nästan ett kilo under sin vecka med matvägran, detta gick han dock snabbt upp hos mormor och morfar.. Inte konstigt om man får en skål med ostbågar titt som tätt!


Moster är min bästa lek kompis!!

Detta var lite december bilder, from me to you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0